بستنی بخورید تا خوشحال شوید

تا امروز چیزی از رابطه بستنی و خوشحالی شنیده بودید؟ محققان در آخرین بررسی ‌هایشان این ادعای عجیب را به اثبات رسانده ‌اند. آنها می‌گویند در روز های سخت زندگی ‌تان، با خوردن بستنی می‌توانید بار غم را زمین بگذارید و در لحظه چشیدن طعم این خوراکی، به اندازه برنده شدن در قرعه‌کشی یا شنیدن موسیقی محبوبتان احساس سرخوشی کنید.
رابطه بستنی و خوشحالی
عصب ‌شناسان انگلستانی با تصویر برداری مغناطیسی ، واکنش‌ های مغز در زمان خوردن بستنی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که «احساس رضایت» در افراد ، در زمان مصرف بستنی وانیلی، بالا می‌رود. با توجه به بررسی‌ های انجام شده، رابطه بستنی و خوشحالی آنقدر قدرتمند است که تنها با خوردن یک قاشق پر از بستنی فرمان خوشحالی به مغز فرستاده می‌شود.
پژوهشگران تردیدی در مورد رابطه بستنی و خوشحالی ندارند اما می‌گویند که این ترکیب ساخته شده از شیر و شکر که در دمای پایین به عمل می‌آید، تنها خوراکی شادی‌آور نیست. آنها در پژوهش ‌هایشان دریافته‌اند که برای بهبود خلق و خو و پیدا کردن دلایل تازه‌ای برای خوشحالی، می‌توان از این خوراکی ‌ها کمک گرفت:
موز
یکی از خوراکی‌ های موثر در بهبود خلق و خو، موز است. این میوه که منبعی غنی از پتاسیم و منیزیم به شمار می‌رود، نه تنها آرامش بخش است که می‌تواند سرخوشی شما را بیشتر کند. موز سرشار از یک اسید آمینه به نام تریپتوفان است که با وارد شدنش به بدن، مغز میزان بیشتری سروتونین و ملاتونین تولید می‌کند و زمینه را برای شادی بیشتر فراهم می‌سازد.
شکلات
وجود ماده‌ای به نام تریپتوفان در کاکائو، آن را به یکی از خوراکی ‌های شادی‌آور تبدیل کرده است. به همین دلیل است که محققان می‌گویند با خوردن شکلات کاکائویی تیره، حتی اگر تلخ باشد، می‌توان استرس را کم کردو سطح شادی را بالا برد. پژوهشگران خواص متعددی را برای شکلات ‌های تلخ کاکائویی کشف کرده بودند و شادی‌آور بودن، تنها یکی از آن خاصیت ‌هاست.
ماست
پژوهشگران معتقدند که مصرف فرآورده‌ های حاوی باکتری پروبیوتیک، خلق و خو را بهبود می‌دهد. از نظر آنها مصرف ماست زمینه را برای وارد شدن این باکتری ‌ها به بدن وارد می‌کند و در این میان مصرف ماست ‌های غنی‌شده با باکتری‌ های پروبیوتیک، توان مغز را برای تولید سروتونین یا همان هورمون خوشحالی بالا می‌برد.

pegah.ir/b/1167
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا