نگهداری شیر و ماست در فریزر برای دو ماه

برای حفظ کیفیت محصولات غذایی و لبنی در دنیا، باید شرایط خاصی برای نگهداری آنها در نظر گرفته شود. نگهداری فراورده های لبنی در یخچال می تواند باعث حفظ کیفیت ان شود ولی برخی از این محصولات را می توان در فریزر و برای دوره ای طولانی تر نگهداری کرد. نکته جالب این است که حتی ماست و شیر را هم می توان در فریزر نگهداری کرد و مدت ماندگاری آن ها در فریزر بالغ بر دو ماه است. برای اینکه این دو محصول را در فریزر نگهداری کنیم باید آنها را داخل ظرف های شیشه ای بریزیم به گونه ای که حداقل دو سانتی متر در بالای ظرف – یعنی در فاصله سطح شیر و ماست در ظرف و درب طرف – فاصله وجود داشته باشد.این فاصله به این منظور در نظر گرفته می شود که شیر یا ماست در جریان یخ زدن، حجم بیشتری پیدا می کند و این حجم بالا تر در فضای اضافی در نظر گرفته شده، قرار می گیرد.

زمانی که قصد مصرف شیر یا ماست فریز شده وجود دارد باید، ظرف از فریزر خارج شود و در محیط یخچال قرار بگیرد. ظرف یک ساعت بعد از خارج شدن از یخچال باید مدام آن را هم بزنیم تا بافت عادی شیر و ماست دوباره احیا شود. در نظر داشته باشید که شیر خارج شده از فریزر تنها برای سه روز قابل مصرف است و ماست را باید ظرف یک هفته مصرف کرد. اگر انتظار دارید نیاز مصرفی تان کمتر از کل شیر یا ماست ذخیره شده در فریزر باشد، بهتر است از ظرف های با حجم کمتر استفاده کنید و هر بار یکی از این ظرف ها را از فریزر خارج کنید.

pegah.ir/b/966
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ٧ ٨ ماه پیش که اینو خوندم تا حالا حدود صدتا شیر به همین صورت مصرف کردم حتی یکی رو برای امتحان تا ٧٠ روز بعد مصرف کردم! ٧ تا شیر میگیرم تا یک ماه بعد مصرف می کنم. خیلی عالیه. از مرتب شیر خریدن اونم تو اوج کرونا راحت شدم! ولی ماست آبکی شد. احتمالا هنوز نبسته بود. یکی از دلایل اون فضای خالی تو پاکت و بطری های شیر هم باید همین باشه! با پاکت و بطری خودشون میذارم تو فریزر که البته مطمئنا توی ظرف شیشه ای سالم تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا