با خوردن پنیر پروتئین و ویتامین بدنتان را تامین کنید

ارزش غذایی پنیر را بشناسید

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، پنیر از خانواده‌ی لبنیات به حساب می آید، در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از انواع پنیر وجود دارد. پنیرهای مورد استفاده در ایران به چند نوع مانند پنیر لیقوان، فتا یا خامه‌ای و… ختم می شود.
پنیر شامل مواد مغذی فراوانی است که در شیر وجود دارد، از جمله پروتئین، ویتامین، فسفر، مواد معدنی، فیبر و آهن که به بررسی کامل‌تر آنها خواهیم پرداخت.

پروتئین:
پنیر نیز همانند شیر، منبع  کاملی از پروتئین است. پروتئین موجود در پنیر از پروتئین شیر به نام کازئین به دست می‌آید. در نتیجه شامل آمینو اسیدهای ضروری و قابل هضم است.

ویتامین‌ها و موادمعدنی پنیر:
در حقیقت پنیر منبع مغذی ویتامین و موادمعدنی مانند شیر است. در همین حال، یک لیوان شیر، یک تکه پنیر را تولید می‌کند. بنابراین، ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اش به اندازه شیر است.

کلسیم موجود در پنیر:
کلسیم یا ویتامین D برای قوی بودن مهم است. عدم دریافت کلسیم به اندازه کافی می‌تواند موجب شکستگی استخوان، ناخن، دندان، پوست و مشکلات سلامتی شود.

کربوهیدرات پنیر:
پنیر شامل مقدار کمی کربوهیدرات است، اما مقدار آن بسته به نوع پنیر است. در حقیقت میانگین پنیر شامل ۱، ۳ گرم کربوهیدرات در هر ۱۰۰ گرم است. در همین حال، اکثر پنیرها حاوی کربوهیدرات هستند که لاکتوز یا شکر شیر است. با این وجود، در طول فرآیند انعقاد خون و تولید آن، لاکتوز به گلوکز و گالاکتوز تجزیه می شود. علاوه بر این، کربوهیدرات به عنوان سوخت بدن برای تولید انرژی روزانه استفاده می کند.

چربی‌های پنیر :
به نظر می‌رسد که غذاهای غنی از چربی مثل پنیر برای بدن خوب نیست، اما در واقع پنیر بسیار سالم است. در همین حال پنیر شامل چربی‌های اشباع شده است، مواد غذایی که انرژی بیشتری به ما می دهند. محتویات آن حدود ۷۰ درصد یا ۳۳ گرم در هر ۱۰۰ گرم پنیر است. همچنین، پنیر شامل چربی‌های ترانس داری است که واکسسین اسید و لینولیک کانجاکتد هستند. به هر حال، این چربی ترانس‌دار برای مصرف بدن به مقدار معقول خوب است.

ویتامین A پنیر:
پنیر غنی از ویتامین A است. ویتامین A برای سلامتی چشم‌ها، آسیب‌های پوستی و عفونت تنفسی خوب است.

روی:
روی یک عنصر ضروری است که بدن به مقدار کمی از آن نیاز دارد. در نتیجه روی در تولید هورمون، بهبود ایمنی و سلامتی مفید است.

ریبوفلاوین:
ریبوفلاوین یا ویتامین B2 بهترین منبع تولید انرژی است. ویتامین B2 کربو هیدرات‌ها را برای گلوکز فراهم می‌کند. در نتیجه، ویتامین B2 برای درمان اوتیسم، آب مروارید، میگرن و غیره مفید است.

سلنیوم:
سلنیوم خواص آنتی‌اکسیدانی برای جلوگیری از سلول‌های سرطانی و دیابت است.

سدیم پنیر :
سدیم به طور طبیعی در شیر وجود دارد. به قدری مفید است که از گرفتگی عضلات، حفظ گلوکز، بهبود سلامت قلب به عنوان منبع موادمعدنی در بدن جلوگیری می کند.

پنیر دارای ویتامین B12 است :
ویتامین B12 نیز به عنوان کوبالامین نقش کلیدی در عملکرد و متابولیسم مغز ایفا می‌کند.

فسفر پنیر :
فسفر مهم ترین ماده معدنی برای ترمیم مغز استخوان و مغز است.

ویتامین K2 :
ویتامین K2 منبع ساختار استخوانی و سلامت قلبی است. علاوه بر این پنیر شامل منبع مغذی بالایی از موادمغذی سالم برای بدن ما است. مصرف یک تکه پنیر هر روز به ما کمک می کند تا یک استخوان قوی داشته باشیم و سلامت بدنی را به طور کلی به دست آوریم.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/1180
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا