نگهداری پنیرهای نرم در یخچال و فریزر

پنیر ها در حالت کلی به دو دسته پنیرهای نرم و پنیرهای سفت تقسیم می شوند. پنیرهای نرم مانند پنیر تولید شده از شیر بزو پنیر موزارلا بافتی نرم دارند. بهترین دوره مصرف این نوع از پنیرها در هفته اولی است که خریداری می کنید. می توانید این محصولات را در بسته بندی پلاستیکی یا کاغذی خودش نگهداری کنید و بعد از باز کردن بسته بندی پنیر حداکثر ظرف یک هفته مصرف کنید. اگر می خواهید این محصولات را برای دوره ای طولانی تر در یخچال نگهداری کنید بهتر است پنیر را در کاغذ روغنی قرار دهید و سپس با فویل های آلومینیومی را در سطح خارجی این بسته بندی قرار دهید. این بسته بندی برای نگهداری پنیر های نرم در یخچال برای دو هفته و در فریزر تا مرز یک ماه مناسب است. البته باید در نظر داشت که نگهداری پنیر در فریزر می تواند بافت آن را کمی سفت کند و از محصول اولیه کمی فاصله بگیرد ولی این تغییر به اندازه ای نیست که شما را از لذت خوردن یک پنیر سالم محروم کند.
نکته مهم دیگر این است که پنیر بوی فضای یخچال و فریزر را جذب می کند. به همین دلیل توصیه می شود پنیرها را در بسته بندی هایی که امکان نفوذ هوا در آن کم است( مشابه بسته بندی معرفی شده در بالا شامل کاغذ های روغنی و فویل های آلومینیومی) و در انتهای یخچال و فریزر قرار دهید و تا حد امکان بین پنیر و دیگر مواد موجود در یخچال و فریزر فاصله بگذارید.در فریزر حداکثر تا یک ماه می توانید این پنیرها را نگهداری کنید.
این دسته از پنیرها با سرعت بیشتری فاسد می شوند به همین نحوه نگهداری و بسته بندی آنها اهمیت بیشتری نیست به پنیرهای سفت یا نیمه سفت دارد. اگر کپک های سبز یا آبی رنگ روی آن دیدید به سرعت آن را دور بریزید زیرا مشاهده همان دانه های کوچک کپک این پیام را به شما می رساند که پنیر فاسد شده است.

pegah.ir/b/971
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا