با نوشیدن شیر گرم بی خوابی را درمان کنید

تجربه خوابی راحت با شیر

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، داشتن خواب راحت در ساعات پایانی شب، موضوعی است که به دغدغه خیلی از انسانها تبدیل شده است . عده ای بدون نیاز به هیچ دارویی از این نعمت برخوردارند. اما ممکن است، این خواب راحت، برای برخی دیگر، یک آرزوی دور و دست نیافتنی باشد.
اگر از قرص های خواب آور که بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود بگذریم، یکی از بهترین راه هایی که معمولا پیشنهاد می شود، نوشیدن شیر گرم در شب است.

تحریک توانایی خوابیدن با استفاده از شیر
طبق تحقیقات انجام شده می توان به توانایی شیر برای کمک به درمان بی خوابی پی برد. به طور کلی شیر می تواند شما را وادار به خوابیدن کند. در واقع شیر حاوی موادی است که به بهبود خواب کمک می کند.
شیر دارای میزان قابل توجهی تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسید آمینه است که می تواند در بدن انسان به تولید سروتونین کمک کند. سروتونین یک ماده شیمیایی درون مغز است که با تولید ملاتونین، خوابی آرام و عمیق را به ارمغان می آورد. ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری انسان است.

استفاده از شیر در شب
طبق مقاله ای در مجله مواد غذایی-دارویی که در سال ۲۰۱۵ ارائه شد، تحقیقات نشان داد که موش ها پس از نوشیدن شیر در شب استرس کمتری داشته و کم تحرک شدند. همچنین آن‌ها لایه های عمیق تری از خواب را در مدت زمان کمتری تجربه کردند. این تحقیقات نشان داده که شیر شب، یک مکمل طبیعی برای خواب است که به حذف اختلالات ناشی از اضطراب کمک کرده و استرس افراد را کم می کند.

تاثیر شیر گرم بر خواب
طبق مقاله ای که در سال ۱۹۷۲ در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، تحقیقات نشان داد افرادی که قبل از خواب، شیر گرم می نوشند حین خواب حرکات کمتری انجام داده و خواب عمیق تری دارند. مصرف شیر گرم به خصوص در افراد مسن موجب به وجود آمدن آرامش قبل از خواب و افزایش فعالیت بدنی پس از خواب می شود.
همچنین تحقیقات نشان داده است فعالیت بدنی به همراه نوشیدن شیر، باعث بالا رفتن کیفیت خواب می شود.
تحقیقاتی که سال ۲۰۱۴ در مجله BMC geriatrics انجام شد نشان داد که در افراد کهنسال فعالیت بدنی به همراه نوشیدن شیر موجب رفع اختلالات بیخوابی می شود.
همچنین این تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های ذهنی – بدنی به همراه نوشیدن شیر باعث کمتر شدن اختلالات خواب به ویژه در گروه کهنسالان می شود. در صورتی که فعالیت بدنی به تنهایی تاثیر زیادی در کیفیت خواب ندارد.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/1403
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا