ویژه‌هاآذربایجان غربیاخبار صنایع شیر ایران

به میزبانی پگاه آذربایجان غربی برگزار شد:

همایش تعیین راهبردهای عملیاتی استقرار الزامات کد IR با رویکرد توسعه صادرات

به میزبانی پگاه آذربایجان غربی برگزار شد: همایش تعیین راهبردهای عملیاتی استقرار الزامات کد IR با رویکرد توسعه صادرات

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، سیاوش نیازی رئیس هیئت مدیره صنایع شیر ایران، در این همایش، گفت: پگاه آذربایجان غربی اولین مجموعه ای است که طرح یکسان سازی الزامات IR در آن پیاده سازی شده و کاندید اول صنایع شیر ایران است و توقع ما این است که در سایر حوزه‌های کیفیت حرکت‌های لازم انجام گیرد و موضوعات جدید در حوزه صادرات اعم از مخاطرات شیمیایی که در استاندارد ملی لحاظ نشده است؛ نیز باید رعایت شود.
رئیس هیئت مدیره صنایع شیر ایران همچنین با اشاره به اجرای الزامات IR گفت: با اجرای این مهم زمینه صادرات به کشورهای ژاپن، چین و مالزی نیز فراهم خواهد شد. برای رفع عدم انطباق‌های موجود زمانبندی اجرایی تعیین شود و برنامه بر این است که تا آخر سال، تعداد شش شرکت نیز در کد IR رجیستر شوند و از مهم‌ترین موضوعات، شرایط مربوط به تأمین کنندگان است که در اولویت کاری قرار دارد.
محمدعلی کارگر مطلق، معاون تحقیق و توسعه و هماهنگی تولید صنایع شیر ایران نیز در این همایش گفت: کیفیت و صادرات از موضوعات اساسی و بسیار مهم است و بر اساس گزارشات تحقیقات بازار، کیفیت مهمترین عامل اصلی برای تصمیم گیری خرید یک کالا و یا محصول محسوب می شود. وی با اشاره به شعار کیفیت راه بی پایان است؛ افزود: بنگاههای اقتصادی که به مقوله کیفیت توجه دارند همواره دارای سودی پایدار هستند و بر اساس استاندارد داخلی برند پگاه، اجازه تولید محصول بی کیفیت با این برند را نخواهیم داد. معاون تحقیق و توسعه و هماهنگی تولید صنایع شیر ایران بر لزوم رعایت الزامات قانونی و استانداردهای ملی در تولید محصولات و استقلال واحدهای کیفیت، تأکید کرد.
مدیر عامل پگاه آذربایجان غربی نیز در این همایش، گزارشی از آخرین وضعیت این شرکت در حوزه‌های مختلف تولید، دریافت شیر خام، فروش و دستاوردهای کسب شده را ارائه کرد. سید فضل اله قریشی با اشاره به افتتاح خطوط کره، روغن زرد و پنیر پیتزا، ابراز امیدواری نمود با بهره‌برداری از کارخانه شیرخشک در سال جاری، میزان دریافت شیر خام افزایش پیدا کرده و محصولات پودری شامل انواع شیر خشک کم‌چرب، پرچرب، پودر خامه، پودر بستنی و پودر آب پنیر با رویکرد صادرات به کشورهای همسایه، تولید شود. وی در ادامه عنوان کرد: آبمیوه در بسته بندی های بطری نیز در سال جاری تولید و به بازار عرضه خواهند شد.
شایان ذکر است به منظور ریجستری کد IR و شناسایی دامداری های دارای شرایط و پروتکل های صادراتی، جلسه هماهنگی به همراه بازدید میدانی بمدت دو روز در شهرستان ارومیه برگزار و در این گردهمایی سیاوش نیازی رئیس هیئت مدیره صنایع شیر ایران، محمدعلی کارگر مطلق، معاون تحقیق و توسعه و هماهنگی تولید، مدیران عامل، مدیران تأمین و بهبود شیر خام، مدیران کیفیت، دامپزشکان مسئول فنی شیر خام مرتبط با کد IR برخی از شرکتهای تابعه و دفتر مرکزی حضور داشتند. بازدید از خطوط تولید و دریافت شیرخام پگاه آذربایجان غربی و شرکت کشت و صنعت پگاه سلماس نیز از جمله برنامه‌های اجرایی در این همایش دو روزه بود.

pegah.ir/n/24565
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا