پگاه آذربایجان شرقیپگاه اصفهانویژه‌هاپگاه خراسانشرکت شیرخشک نوزادشرکت صنایع بسته بندی فرآورده های شیری پگاهاخبار صنایع شیر ایران

شرکت صنایع شیر ایران « پگاه » مجموعه پیشران در حوزه دانش بنیان کشور

شرکت صنایع شیر ایران « پگاه » مجموعه پیشران در حوزه دانش بنیان کشور

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، هوشمند زاده مدیرکل ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری طی نشتی در مجموعه صنایع شیر ایران، گفت: ارتباط بسیارخوبی با شرکت‌های گروه پگاه و مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری شکل گرفته و در زمینه اقدامات دانش بیان، تجربیات شرکت پگاه به عنوان اولین و بزرگترین شرکت صنایع لبنی کشور با عنوان شرکت پیشران این حوزه، فعالیت می کند.
در این نشست عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران نیز گفت: با کمترین امکانات موجود، نیروهای جوان پگاه دست به تولید محصولات و قطعات دانش بنیان زدند که این اقدامات منجر به جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی کشور و در ادامه صادرات محصولات دانش بنیان شده است. وی ادامه داد: استراتژیک ترین محصول دانش بنیان این مجموعه، شیر خشک نوزاد است که صرفا غذا نبوده و می‌تواند در گروه داروها نیز دسته بندی شود و همچنین بالغ بر ۹۰ درصد مواد اولیه این محصول وراداتی می‌باشد. شرکت شیر خشک نوزاد پگاه توانسته محصول شیر خشک پایه نوزاد را بومی سازی کرده و بصورت تجاری عرضه کند.
دکتر عبدالامیر باروتکوب همچنین افزود: ۱۲ شرکت دانش بنیان فعال شده که اولین گواهینامه برای شرکت صنایع بسته بندی فرآورده‌های شیری پگاه با محصول کاغذ پارچمنت که از سال ۷۶ وارد کشور می‌شد، و در حال حاضر تولید میشود. مدیرعامل صنایع شیر ایران در خصوص ساخت قطعات نیز توضیحاتی داد و گفت: اقدام دیگری در حوزه دانش بنیان ساخت ۳هزار قطعه شناسنامه دار است که قابلیت استفاده برای سایر شرکت‌ها وجود دارد. شاخص این قطعات، دستگاه UHT، هموژنیزاتور و دستگاه اشتفان می باشد.
در ادامه محمدعلی کارگر مطلق معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید شرکت صنایع شیر ایران نیز گفت: ۱۲ شرکت و ۱۳ محصول گواهی دانش بنیان از معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری دریافت کرده اند و این رویه ادامه دار است. بطور کلی محصولات پگاه در حوزه سلامتی مردم موثر است و بروز کردن دانش تولید محصولات منجر به بهبود و ارتقا این مهم و بسط این تجربه به سایر شرکت‌های صنعتی و تولیدی لبنی، خواهد شد.
در پایان این مراسم از پنج شرکت از جمله مجموعه شیرپاستوریزه پگاه خراسان، پگاه آذربایجان شرقی، پگاه اصفهان، شرکت شیر خشک نوزاد پگاه و شرکت صنایع بسته بندی فرآورده های شیری پگاه با عنوان منتخبین دانش بنیان، تقدیر شد. شایان ذکر است این نشست با حضور سیاوش نیازی رئیس هیئت مدیره، جمعی از معاونین و مدیران شرکت صنایع شیر ایران و مدیران عامل شرکت‌های تابعه صنایع شیر ایران پگاه با محوریت مباحث دانش بنیان، برگزار شد.

pegah.ir/n/25233
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا