اخبار صنایع شیر ایران

در جوار بارگاه رضوی:

دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت صنایع شیر پگاه آغاز به کار کرد

دومین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و روخوانی قرآن کریم شرکت صنایع شیر پگاه در مشهد آغاز به کار کرد.


به گزارش روابط عمومی و ارتباطات صنایع شیر ایران، دومین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و روخوانی قرآن کریم امروز در جوار بارگاه منور رضوی، در حال برگزاری است.
صراف زاده مسئول برگزاری مسابقات سراسری حفظ، قرائت و روخوانی قرآن کریم در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم با مضمون ارزش غذایی شیر اظهار کرد: در سوره محمد آیه ۱۵ «مَثَلُ الْجَنَّهِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِیهَا أَنْهَارٌ مِنْ ماءٍ غَیْرِ آسِنٍ وَأَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ یَتَغَیَّرْ طَعْمُهُ…» آمده است: «بهشتی که به پرهیزکاران وعده داده شده‌ این است که در آن جوی‌هایی از آب زلال و نهر‌هایی از شیر بی‌‌آنکه مزه‌اش تغییر کند»… .

وی ابراز کرد: نوع کار ما در مجموعه صنایع شیر تولید محصولی است که در قرآن مجید به عنوان غذای بهشتی از آن یاد شده است. ما مسئولیت تولید شیر که با سلامت مردم در ارتباط است را بر عهده داریم و این جای بسی افتخار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تدبر در قرآن امری بسیار ضروری است، تصریح کرد: طرح برگزاری مسابقات قرآن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و نخستین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و روخوانی قرآن کریم برگزار شد. امروز نیز شاهد برگزاری دومین دوره از این مسابقات هستیم.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از ضروریات است و این فرهنگ باید در بین کارکنان مجموعه شیر اشاعه یابد و شاهد گسترش و حضور شرکت کنندگان بیشتری در دوره‌های بعدی باشیم.

صراف زاده افزود: تعداد ۸۶ نفر در سه رشته قرائت، روخوانی و ترتیل و حفظ قرآن کریم در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در کنار کار، فعالیتهای فرهنگی بیشتری انجام دهیم که یکی از آنها فعالیتهای قرآنی است. خوشبختانه در تمام شهرها دارالقرآن تاسیس شده است و این امکان وجود دارد شرکت‌ها از امکانات این دارالقرآن‌ها استفاده کنند تا فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر رواج یابد.

مسئول برگزاری مسابقات سراسری حفظ، قرائت و روخوانی قرآن کریم استمرار و تداوم برگزاری این مسابقات را امری لازم و ضروری برشمرد و گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شرکت‌های بیشتری در این مسابقات حضور یابند و نسبت به این کتاب آسمانی قدم‌های مثبتی برداشته شود.

pegah.ir/n/6437
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا