ویژه‌هااخبار صنایع شیر ایران

در راستای عمل به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت:

درخشش محصولات دانش بنیان برند معظم « پگاه » در نمایشگاه ” پگاه وطن “

در راستای عمل به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت: درخشش محصولات دانش بنیان برند معظم « پگاه » در نمایشگاه ” پگاه وطن “

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، جواد مشایخ سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سومین رویداد دانش بنیان پگاه در سال جاری و دومین دوره نمایشگاه ” پگاه وطن “، گفت: پگاه بیش از ۷ دهه است که محصولات سلامت محور را به جامعه عرضه می‌کند که نشان از پویایی این مجموعه دارد و به حول و قوه الهی امروز نیز به حوزه دانش بنیان ورود کرده است و حضور صنایع غذایی در حوزه دانش بنیان حائز اهمیت بوده زیرا با امنیت غذایی و سلامت جامعه پیوند دارد.
وی همچنین افزود: رویکرد دانش محور شدن در پگاه قطعا رویکرد سازنده ای است که با دانش بنیان شدن شرکت‌های تولیدی تابعه آن آغاز شده و در ادامه پیوندهای صنعت و دانشگاه نیز می‌تواند توسعه و گستره ی این علم محوری را فراهم آورده و همکاری راهبردی داشته باشند و همچنان که مقام معظم رهبری هم بر دانش بنیان شدن اقتصاد، تاکید دارند.
در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم گفت: من از نوآوری های گروه پگاه تشکر میکنم که ماحصل تلاش های مجاهدانه و مومنانه است. همچنین مصطفی فروتن سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: تلاش های پگاه در حوزه دانش بنیان باعث سربلندی صندوق بازنشستگی کشوری در برابر امانت بازنشستگان است.
در این نمایشگاه دکتر عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز ضمن اعلام خبر رونمایی از ربات جوشکاری پگاه گفت: این ربات کار جوش آرگون را بطور دقیق انجام می‌دهد که برای اولین بار در صنعت استفاده می‌شود. محمدعلی کارگر مطلق معاون تحقیق و توسعه و هماهنگی تولید صنایع شیر ایران نیز در ابتدای این مراسم گزارشی از محصولات و قطعات حاضر در نمایشگاه ارائه نمود و سیر دانش بنیان شدن پگاه را تشریح کرد و افزود: در مقطعی از تاریخ، کشور ما وارد کننده پنیر و کره بوده که با همت بلند همکاران ما در پگاه توانستیم در تولید پنیر و کره، کشور را خودکفا کرده و از واردات بی نیاز سازیم. امروز نیز برند معظم «پگاه» این آمادگی را دارد که در صورت حمایت بخشهای مختلف از جمله معاونت علمی وفن آوری و دانش بنیان ریاست جمهوری، مسئله شیرخشک نوزاد در کشور را طی برنامه ای به خودکفایی برساند. 
سومین رویداد دانش بنیان پگاه در سال جاری و دومین دوره نمایشگاه ” پگاه وطن ” با حضور مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ارژنگ جوادی قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، حسن زاده ارزیاب تولید بار اول در معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و جمعی از مسئولین کشوری، جمعی از معاونین، مدیران و مدیران عامل شرکتهای تابعه، در پگاه تهران برگزار شد. شایان ذکر است در این نمایشگاه محصولات، قطعات و ماشین آلات تولید که توسط کارشناسان پگاه بومی سازی شده و به خودکفایی دانش فنی ساخت آن رسیده است؛ نمایش داده شد. همچنین در این نمایشگاه از ربات جوشکار پگاه که در شرکت ساخت قطعات پگاه ساخته شده است؛ رو نمایی شد.

pegah.ir/n/25431
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا