اخبار صنایع شیر ایران

در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات حفظ،قرائت و روخوانی صنایع شیر ایران مطرح شد:

قرآن نقشه راه زندگی است

یک مبلغ برجسته کشوری گفت: رهنمودهای قرآن مجید بهترین نقشه راه زندگی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات حفظ،قرائت و روخوانی صنایع شیر ایران (پگاه) که در سالن همایش ها و نمایشگاههای آستان قدس رضوی برگزار شد عنوان کرد: تمام معارف و آموزه های انبیا و اولیا الهی از قرآن نشات گرفته است‌.

وی با بیان اینکه مبنای کار و زندگی ما باید بر اساس قرآن باشد، گفت: برخی از افراد تصور می کنند در مسیر سازندگی باید با هر کسی مشورت کرد اما بهترین توصیه ها و سفارشات در قرآن آمده است ما می توانیم با بهره مندی از آموزه های قرآن دنیا را بسازیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امیر المومنین حضرت علی (ع) بر مبنای قرآن حکومت کردند و موفق بودند و حتی دشمنان این امام نیز حکومت بر پایه عدل ایشان را قبول داشتند .هزار و چهار صد سال از آن دوران می گذرد.

وی افزود:در حکومت امام علی (ع)بیکاری، مشکل مسکن، مشکل ازدواج و… نداشت؛ زیرا معیار حکومت داری قرآن بود.

حسین زاده ادامه داد: آنان که معتقد هستند قرآن فقط آهنگ است، از قیامت خبر ندارند. قرآن نخست دنیا و بعد آخرت را می سازد.بینش غلط باعث ریزش و مانع رشد می شود.
وی همچنین با اشاره به این نکته که اگر قرآن را بفهمیم دچار بدعت ها نمی‌شویم، گفت: باید خدایی زندگی کنیم و قرآن را سر لوحه تمام کارهای زندگی قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد:خداوند به عنوان هشدار زن و شوهر را به لباس تشبیه کرده است و منظور این است که لباس کهنه و پاره می شود، مواظب باشیم برای هم کهنه نشویم.

این کارشناس دینی بیان کرد: متاسفانه طبق امارها،از هر سه ازدواج، یکی به طلاق منجر می شود زیرا قرآن را در زندگی خود به درستی اجرا نکرده این و زندگی ما با قرآن گره نخورده است.

وی تصریح کرد:قرآن باید سوار بر جامعه شود. اگر می خواهیم در زندگی خودمان موفق شویم باید انس با قرآن را بیشتر در زندگی به کار بریم.

حسین زاده گفت: محوردر زندگی باید خدا باشد و راهکار خدامحوری در زندگی این است که همدیگر را راضی نگه داریم، به هم نیش نزنیم، نور چشم هم باشیم، معاشرت ما معروف باشد نه منکر و رابطه زن و شوهر باید ویژه باشد.

وی اضافه کرد: مسئولین نیز باید با تاسی از حکومت داری حضرت علی (ع) در رفع مشکلات مردم بکوشند و باید این مشکلات تقسیم شود تا به کسی فشار نیاید.

pegah.ir/n/6441
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا