اخبار صنایع شیر ایران

امضاء تفاهم نامه مشترک شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقاتی پگاه و دانشگاه تربیت مدرس

امضاء تفاهم نامه مشترک شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقاتی پگاه و دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، علی حبیبی مدیرعامل شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقاتی پگاه در این مراسم گفت: شرکت صنایع شیرایران بعنوان بزرگترین مجموعه تولید لبنیات کشور علاوه بر تولید محصولات سلامت محور و با کیفیت به پشتوانه علمی و دانش فنی، موفق به ساخت قطعات تحریمی و وارداتی و همچنین ساخت برخی از ماشین آلات مورد نیاز خود شده است.
 در در ادامه افزود: شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقاتی و ارائه خدمات فنی و مهندسی پگاه با هدف ارتقاء،توسعه و تجاری سازی ساخت قطعات ، ماشین آلات و انجام فعالیت های تحقیقاتی در مجموعه صنایع شیرایران تاسیس شده است و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است. وی هدف از امضای تفاهم نامه با دانشگاه تربیت مدرس را بررسی راهکارهای همکاری مشترک در زمینه انجام محاسبات و شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی تیوبلارUHT در سیستم موجود شرکت صنایع شیر ایران و در راستای انجام محاسبات حرارت سیالات در ساخت دستگاه مشابه با ظرفیت های بالاتر یا پایین تر و بررسی راهکارهای همکاری مشترک در زمینه ساخت قطعات یدکی اعم از آنالیز مواد، ساخت ، تست های عملکردی و تهیه مستندات فنی عنوان نمود.
دکتر عبداله زاده معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه تربیت مدرس نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت و توانمندی دانشگاه خاطر نشان کرد: از آنجایی که در دانشگاه تربیت مدرس مقطع کارشناسی وجود ندارد، تمرکز اساتید برروی پژوهش بوده و این مساله با توجه به جوان بودن اساتید و اعضای هیات علمی ما در مقایسه با دانشگاه های قدیمی تر مانند علم و صنعت و دانشگاه صنعتی شریف و…پررنگ تر بطوری که ما در سرانه تولید علم در کشور در رتبه اول قرار داریم.
وی در این مراسم به ۶۰۰ آزمایشگاه و عرصه های پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در دانشگاه دنبال می شود ارتباط با صنعت است و در سال گذشته ۱۰۳ قرارداد با صنعت منعقد کردیم که بسیاری از این پروژه ها در سطح کشوری اثربخش بوده و حتی برخی طرحهای محرمانه مربوط به صنایع دفاعی مرهون زحمات دانشجویان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس است.
در پایان جلسه، نمایندگان شرکت ساخت ماشین آلات پگاه به همراه برخی از اساتید دانشگاه از آزمایشگاه های دانشگاه بازدید بعمل آوردند.

pegah.ir/n/25242
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا