آذربایجان غربیاخبار صنایع شیر ایران

آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث لاگون بتنی و انتقال پساب تصفیه شده پگاه آذربایجان غربی با حضور رئیس دادگستری استان برگزار شد

آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث لاگون بتنی و انتقال پساب تصفیه شده پگاه آذربایجان غربی با حضور رئیس دادگستری استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، ناصر عتباتی رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی در این مراسم با استقبال از سرمایه گذاری پگاه آذربایجان غربی در پروژه انتقال پساب، گفت: لاگون بتنی انتقال پس آب تصفیه شده شرکت پگاه، بخشی از پروژه لوله گذاری و انتقال این پس آب به دریاچه ارومیه با لحاظ استاندارد‌های زیست محیطی است. وی همچنین افزود: با تکمیل این پروژه مشکلات زیست‌محیطی اهالی روستا‌های مسیر انتقال برطرف خواهد شد.
سید فضل اله قریشی مدیرعامل پگاه آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: پروژه احداث لاگون بتنی و انتقال پساب تصفیه شده با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال با انتقال پساب تصفیه شده از محل شرکت با گذر از روستاهای غریب کندی ، نظرآباد و تبت تا دریاچه ارومیه درطول سه ماه به بهره برداری خواهد رسید. وی همچنین گفت: مسیر انتقال ۴ هزار و ۵۰۰ متر بوده و ظرفیت انتقال این سیستم یک هزار متر مکعب در روز می باشد که از لوله های PE200 ، ۱۰ بار توسط پمپ بصورت تحت فشار پساب را منتقل خواهد کرد.
لاگون بتنی بخشی از پروژه چهار و نیم کیلومتری انتقال پسب آب تصفیه شده شرکت پگاه به صورت پمپاژ به دریاچه ارومیه می‌باشد که با تکمیل آن نه تنها از آلودگی زیست محیطی جلوگیری خواهد شد بلکه سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار مترمکعب آب تصفیه شده نیز به دریاچه ارومیه سرریز خواهد شد.
لازم به ذکر است آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث لاگون بتنی و انتقال پساب تصفیه شده شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی با حضور ناصر عتباتی رئیس دادگستری استان و حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه، اعضاء شورا و دهیاران روستاهای همجوار این شرکت برگزار شد.

pegah.ir/n/24821
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا