اخبار شرکت های تابعه پگاهاطلاعیه هاپگاه گیلانبورساخبار صنعت لبنیاتاخبار صنایع شیر ایران

در پی انتشار اطلاعیه سازمان فرابورس ایران عرضه اولیه سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد معاملاتی "غگیلا۱" در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت سال ۹۹ صورت خواهد پذیرفت.

نشست خبری پگاه در فرا بورس: عرضه اولیه سهام پگاه گیلان با نماد غگیلا۱ ؛صبح فردا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صنایع شیر ایران ،پس از انتشار اطلاعیه سازمان فرابورس ایران، افسانه اروجی معاون بازار فرابورس ایران نیز این عرضه را تایید و در باره آن توضیحاتی ارائه داد.

عرضه اولیه در روز نخست به صورت ثبت سفارش به عموم و در روز بعد به صندوق های سرمایه گذاری عرضه می شود.

در این اطلاعیه تعداد کل سهام قابل عرضه را ۲۰۰میلیون سهم اعلام که تعداد ۳۴ میلیون سهم از آن در عرضه اولیه به عموم عرضه خواهد شد.

بر همین اساس نشست خبری در آستانه عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

محمدعلی کارگر مطلق، رئیس هیات‌مدیره مجموعه صنایع شیر ایران، این مجموعه را بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات لبنی در کشور معرفی کرد که در سال گذشته رکورد دریافت شیر خام را شکسته است و گفت:

در فروردین‌ماه امسال هم صنایع شیر ایران در حوزه فروش داخلی بیشترین میزان فروش را نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

مهندس موسی اسماعیل زاده مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت پگاه گیلان در نشست خبری عرضه سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس ایران: پگاه گیلان یک شرکت تولید محصولات غذایی لبنی است که در وحله اول رسالت آن سلامت جامعه می باشد . این شرکت با اخذ استانداردهای مختلف و بهبود کیفیت محصولات برای مشتریان ارزش آفرینی ایجاد می کند . اخذ تندیس و لوح تقدیر واحدنمونه استانی در ادوار مختلف و همچنین واحد نمونه تولیدی در سال های متمادی و واحد برتر صادرات استانی از افتخارات پگاه گیلان می باشد.
بهبود و بالابردن کیفیت محصولات در واحد تحقیق و توسعه با تجهیزات بروز و کنترل کیفیت محصولات در راستای اهداف هر ساله این شرکت قرار دارد.
در حوزه صادرات با اخذ مجوز خاص COC برای کشور افغانستان و همچنین کسب مجوز IR برای صادرات به روسیه در سال گذشته شعار جهش تولید در سال ۹۹ محقق میگردد.

حسن بیتا، عضو هیات مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، در نشست خبری عرضه سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس ایران با ارائه چکیده‌ای از صورت‌های مالی آن در سال ۹۸ گفت: نسبت جاری این شرکت ۱.۹۴ است و جریان وجوه نقد آن که روی رقم ۸۸ میلیار ریال می‌ایستد نشان از کارنامه مثبت آن در عرصه مالی دارد.

او در ادامه با اشاره به افزایش احتمالی قیمت مواد اولیه لبنیاتی و شیر خام افزود: از آنجا که احتمال می‌رود در آینده با افزایش قیمت شیر خام روبه‌رو شویم، تلاش کردیم با غنی کردن انبارها و ذخیره‌سازی بهینه تا حد زیادی از صدمات این افزایش قیمت بکاهیم.

او اعلام کرد سرمایه در حال گردش این شرکت، ۲۵۴ میلیارد ریال مثبت است و وضعیت بدهی آن به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، بدون کسری ذخیره برای سال آینده است.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان #هشتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران است که وارد #بازار_سرمایه می‌شود.
غگیلا به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده محصولات لنبی در استان گیلان، بالغ بر ۸۰ درصد شیر این استان را جذب می‌کند.

pegah.ir/n/9274
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا