اخبار صنایع شیر ایران

افزایش قیمت شیر خام متاثر از شرایط اقتصادی کشور

دکتر حسینی: تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت و کم کردن هزینه های سربار خواهیم کرد

افزایش قیمت شیر خام متأثر از شرایط اقتصادی کشور است، این شرکت به دلیل رسالتی که برای خود در حوزه افزایش سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در کشور قائل است؛ تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت و کم کردن هزینه های سربار خواهد نمود تا بتواند قدرت خرید شیر و محصولات لبنی را در سبد مصرف خانواده ها حفظ کند. از این رو برای تداوم تولید ناگزیر به اجرای سیاست ها و برنامه های مصوب تنظیم بازار خواهیم بود.


دکتر حسینی مدیر عامل صنایع شیر ایران گفت : تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت و کم کردن هزینه های سربار خواهیم کرد.
سید ابراهیم حسینی مدیر عامل پگاه در خصوص استراتژی و برنامه های شرکت صنایع شیر ایران در قبال افزایش قیمت ها گفت : با توجه به تصویب افزایش قیمت شیر خام که متأثر از شرایط اقتصادی کشور است، این شرکت به دلیل رسالتی که برای خود در حوزه افزایش سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در کشور قائل است؛ تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت و کم کردن هزینه های سربار خواهد نمود تا بتواند قدرت خرید شیر و محصولات لبنی را در سبد مصرف خانواده ها حفظ کند. از این رو برای تداوم تولید ناگزیر به اجرای سیاست ها و برنامه های مصوب تنظیم بازار خواهیم بود.
حسینی با تشریح اینکه افزایش قیمت ها در سال گذشته متأثر از چه مواردی است، می گوید: در سال گذشته موارد متعددی در افزایش قیمت ها دخیل بوده است. از جمله عرضه نامناسب مواد پتروشیمی و یا رشد قیمت آن و افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل؛ افزایش قیمت مواد اولیه بسته بندی و قیمت نهاده های دامی و به تبع آن افزایش قیمت شیر خام نیز تأثیر مستقیم روی تولید داشته و شاهد افزایش هزینه تمام شده محصولات بوده ایم به طوری که سال گذشته با آزادشدن قیمت مواد پتروشیمی ، موجب شد قیمت مواد بسته بندی با رشد ۳ تا ۷ برابری مواجه شود. البته امسال با افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران نیز مواجه بودیم که واقعاً به دلیل شرایط اقتصادی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، افزایش حقوق کارگران عزیز برای تامین معیشت خانواده بزرگ پگاه و دیگر شرکتها ضروری بود. لذا افزایش نسبی قیمت محصولات لبنی برای تداوم چرخه تولید و اشتغال اجتناب ناپذیر است و امیدواریم با حمایت های دولت و تلاش هایی که ارکان دولت دارند شاهد توقف روند افزایش قیمت ها در کل صنعت شیر از مزرعه تا سفره باشیم به این امید که دسترسی مردم به خرید محصولات سودمند و سلامتی بخش کماکان فراهم باشد.
حسینی تاکید کرد : شرکت پگاه به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات لبنی و در چهارچوب مسئولیت های اجتماعی خود برنامه هایی در خصوص حمایت از خانواده های کم برخوردار در مناطق محروم کشور دارد تا با حمایت های هدفمند، بتواند امکان استفاده از محصولات استراتژیک در حوزه سلامت مانند شیر و لبنیات را در میان اقشار کم توان جامعه بیشتر مورد توجه قرار دهد.

pegah.ir/n/6845
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا