اخبار شرکت های تابعه پگاهکشت و صنعت و دامپروریپگاه فارساخبار صنایع شیر ایران

توسط مدیر عامل صنایع شیر ایران مطرح شد:

مرکز گلخانه مجتمع کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات پگاه، در ادامه سفر دکتر حسینی به استان فارس ، روز سه شنبه مورخ ۲۰ آذر ماه با حضور نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی؛ معاون اقتصادی استانداری فارس و تعدادی از مدیران استان و شرکت صنایع شیر از مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس بازدید و درجریان فعالیتهای مجتمع و روند تولید شیر خام و سایر محصولات قرار گرفت.


همچنین بخش گلخانه مجتمع افتتاح و به بهره برداری رسید و در هنگام بازدید از بخشهای مختلف مجتمع اعم از سالنهای تولید و سیستم تصفیه فاضلاب توضیحات لازم توسط مدیران مربوطه ارائه شد. دکتر حسینی ضمن تشکر از تلاشهای صورت گرفته در این شرایط سخت تولید ، بر بروز رسانی و مدرن سازی امکانات تاکید کرد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس با ظرفیت اسمی ۱۸۰۰۰ رأس کل گله و ۹۰۰۰ رأس دام شیری در زمینی به مساحت بالغ بر ۱۰۰ هکتار و ۳۲۰.۰۰۰ متر مربع زیر بنای مسقف راه اندازی گردیده است که یکی از بزرگترین مجموعه های تحت پوشش صنایع شیر است.

این شرکت در حال حاضر دارای ۲۸ سالن گاو شیری، ۴۵ سالن مادینه غیر مولد و ۱۶ سالن گوساله دانی و دو واحد شیر دوش ۹۰ واحدی می باشد که عملیات اجرایی توسعه و بهسازی و تکمیل ساختمان ها و تأسیسات پروژه گاو های مولد و سالنهای پرورش تَلیسه در دست اقدام است.

این مجتمع نسبت به ایجاد فضای سبز مناسب در مجموع اراضی به وسعت ۱۱.۶ هکتار اقدام کرده است.
فضای سبز این شرکت شامل ۷.۵ هکتار باغ سیب، ۷۰۰۰ متر مربع باغ پسته و حدود ۳.۴ هکتار درختان غیر مثمر می باشد.
تعداد کل گله موجود در شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس در حال حاضر ۶۴۳۶ رأس شامل: ۳۱۴۳ رأس دام مولد، ۲۵۸۷ رأس دوشا، ۲۷۰۲ رأس مادینه غیر مولد و ۵۹۴ رأس گوساله نر است.

 

pegah.ir/n/5645
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا