اخبار شرکت های تابعه پگاهپگاه گلستاناخبار صنایع شیر ایران

مدیرعامل پگاه گلستان از دریافت نشان حلال در همایش روزجهانی استاندارد خبر داد.

پگاه گلستان هفتمین واحد صنعتی کشور که نشان حلال را دریافت کرد

به گزارش روابط عمومی صنایع شیر ایران ( پگاه )، رضا کریم نژاد مدیرعامل پگاه گلستان با اعلام این خبر گفت : تاکنون ۶ برند غذایی ایران توانسته بودند که نشان حلال را دریافت کنندوباتوجه به اینکه این نشان به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان است، سیاست گذاری درصنایع شیر ایران با هدف ورود پگاه به بازار های جدید صادراتی صورت گرفته است و درهمین راستا پگاه گلستان درخواست بازدید و میمزی محصولات به اداره کل استاندار و برند جهانی حلال ارسال کرد.

کریم نژاد سپس افزود : پس ارسال درخواست ما تیمی به ریاست آیت‌الله مبلغی ناظر فقهی حلال کشوربه گلستان آمدند و منابع تامین وشیوه های تولید کارخانه بررسی کردند.

وی سپس ادامه داد: امروز درهمایش باخبر شدیم که نتایج کارشناسی این تیم مخصوصا در بخش های آزمایشگاهی تامین کنندگان شرکت مورد موافقت تیم اعزامی قرار گرفته است و پگاه گلستان این نشان را دریافت کرده است.

مهندس کریم نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت : حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، ، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است. رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای صادرات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است.

مدیرعامل پگاه گلستان درادامه گفت : نهادهای قانونگذار کشورهای اسلامی برای افزایش رقابت محصولات حلال در بازار جهانی، اقدام به تهیه قرارداد تعرفه ترجیحی برای کالاها و خدمات حلال کرده‌اند و پژوهش و تحقیقات علمی حلال ابزار لازم و اصلی برای گسترش تجارت حلال می‌باشند

کریم نژاد درپایان تاکید کرد : تدوین “استاندارد غذای حلال” توسط کارشناسان استاندارد کشورهای اسلامی از اقدامات مهمی است که راه را برای اجرای استاندارد حلال در کلیه کشورهای اسلامی آماده میکند.

pegah.ir/n/7756
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا