کشت و صنعت و دامپروریاخبار شرکت های تابعه پگاهپگاه لرستاناخبار صنایع شیر ایران

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در الیگودرز؛

بزرگ‌ترین کشت و صنعت غرب کشور افتتاح شد.

مجتمع کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان در شهرستان الیگودرز باحضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، دکتر تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ، دکتر سید موسی خادمی استاندار لرستان ، جناب آقای محمد بخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و دکتر سید ابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در این شهرستان افتتاح و رسما آغاز به کار کرد.


به گزارش روابط عمومی و ارتباطات پگاه، مجتمع کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار با ظرفیت دو هزار رأس دام مولد و پنج هزار راس کل گله و با هدف تولید شیرسالانه۲۵ هزارتن در سال و تولید ۳۵۰ تن گوشت قرمز در سال احداث شده است.

با بهره برداری از این واحد کشت و صنعت برای ۱۰۵ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای این پروژه ۴۲۰ میلیارد ریال و کل علوفه مورد نیاز نیز ۸۰ هزار تن در سال است. عملیات ساخت پروژه که از زیر مجموعه های شرکت صنایع شیر ایران ( پگاه ) است ، از سال ١٣٩۵به طور جدی آغاز شده بود.

سید ابراهیم حسینی مدیر عامل صنایع شیر ایران ( پگاه ) درمراسم بهره برداری از این مجمتع با اشاره به سیاست این شرکت در مبنی بر تامین حداقل٣٠ درصد از شیر خام مورد نیاز شرکت های پگاه از طریق دامپروری های خود، گفت: تولید شیر خام مهمترین مرحله تولید و فرآوری محصولات لبنی است و استراتژی پگاه به عنوان یک واحد نمونه و برتر کیفی ، تولید شیر با بالاترین کیفیت است تا بتوان هم در تولید شیر خام اولیه شیر خشک نوزاد و هم برای تولید محصولات متنوع در مدار تولید قرار گیرند.

pegah.ir/n/6464
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا