با این غذا سلامت دستگاه گوارش را تضمین کنید

طرز تهیه آش دوغ همدان

دوغ سرشار از میکروب‌های پروبیوتیک است که به هضم غذا کمک می‌کند. این میکروب‌های سالم از رشد میکروب‌های بد که باعث ایجاد عفونت‌های معده و اسهال می‌شوند، جلوگیری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، اثر ضدمیکروبی دوغ باعث می شود بیماری‌هایی نظیر اسهال، التهاب مخاط روده و زخم روده سریع بهبود یابد.
در این مطلب شما را با طرز تهیه غذایی محلی بر پایه دوغ به نام آش دوغ همدان آشنا می‌کنیم در آش دوغ همدان برعکس آش دوغ اردبیل به هیچ عنوان از گوشت و حبوبات استفاده نمی‌شود. به‌جای برنج نیم دانه از بلغور گندم استفاده می شود که مقوی تر است. در ادامه با ما باشید و بیاموزید.

مواد اولیه:


دوغ: ۴ پیمانه
نخود: نصف پیمانه
بلغور: ۱ پیمانه
برگ چغندر یا اسفناج: ۵۰۰ گرم
پیاز داغ: ۵ قاشق غذاخوری

   

طرز تهیه


۱ نخود و بلغور را از چند ساعت  قبل جداگانه با آب سرد خیس کنید. سپس نخودها را بپزید و بعد بلفور را به نخود پخته شده اضافه کنید و صبر کنید تا هر دو حبوبات حسابی پخته شوند.

۲ بعد دوغ را به حبوبات پخته شده اضافه کنید و مدام آش را هم بزنید. بعد از یک ساعت اضافه شدن دوغ اسفناج خرد شده را اضافه کنید و همچنان هم بزنید.

۳ اگر آش سفت بود به آن دوغ بیشتری اضافه کنید. بعد از پخت اسفناج، آش شما آمادست و میتوانید در ظرف دلخواه بکشید و با پیاز داغ روی آن را تزئین کنید.

نکات تکمیلی آش دوغ همدان


آش دوغ همدان جزو غذای محلی همدان است.
زمان پخت و انتظار آن در حدود ۳ ساعت  است.
آش دوغ همدان را می‌توانید در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کنید .

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/2170
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا