پیشگیری از سرطان با خوردن خامه

طرز تهیه سوپ سیب‌زمینی ایرلندی

ویتامین A، ویتامین محلول در چربی است. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را از بین می‌برد و از ابتلا به بیماری‌های مختلف، از جمله سرطان پیشگیری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، خامه از جمله فرآورده‌های لبنی و تامین‌کننده بخشی از انرژی مورد نیاز بدن است که سرشار از ویتامین A، ویتامینی محلول در چربی است. ویتامین A با تقویت گلبول‌های سفید خون، عفونت را در بدن از بین می‌برد. در واقع سیستم ایمنی بدن سیستم منحصر به فردی است که از بروز بیماری‌های عفونی و غیرعفونی جلوگیری می کند. 

سوپ می‌تواند ساده‌ترین پیش‌غذا باشد؛ معجون گرمی که با ترکیب سبزیجات و حتی گوشت‌ها آماده می‌شود و طعم خوبش را هم مدیون همین ترکیب نسبتا شلوغ و متنوع است. ایرلندی‌ها، عاشق انواع سوپ هستند و سوپ سیب‌زمینی‌شان هم طرفداران زیادی دارد.

در طرز تهیه این سوپ از خامه و شیر استفاده شده است. مواد غذایی موجود در خامه همانند شیر است. اما میزان ویتامین A در خامه، دو تا سه برابر بیشتر از شیر کامل است.

با طرز تهیه این سوپ مقوی با ما همراه باشید.

مواد اولیه:


کره: ۵۰ گرم
پباز رنده شده: ۳ عدد
سیب‌زمینی: ۱ کیلو
آب مرغ: ۱ لیتر
خامه: ۲۵۰ گرم
شیر: نیم لیتر
نان تست: به مقدار لازم

طرز تهیه


۱ پیاز را در کره تفت داده و سیب‌زمینی را خرد و به آن اضافه می‌کنیم.

۲ شیر و آب مرغ را به آن اضافه کرده و ۲۰ دقیقه می‌جوشانیم تا سیب زمینی‌ها بپزد.

۳ مواد آماده را درون مخلوط‌کن می‌ریزیم و با دور زیاد همزن برقی می‌زنیم تا کاملاً روان شود، بعد دوباره آن را به مدت ۵ دقیقه می‌جوشانیم.

۴ سپس آن را با خامه تزئین می‌کنیم.

۵سوپ را با نان تست سرخ شده در کره سرو می کنیم.

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1863
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا