یک استارتر خلاقانه و خوشمزه با پنیر کره‌ای

طرز تهیه بادمجان پنیری

پنیر کره‌ای از نظر ارزش غذایی همانند سایر پنیرها منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر و انواع ویتامینهاست.

به گزارش روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه)، پنیر کره‌ای توسط پگاه و برای اولین بار در کشور تولید و بسته بندی شد. این محصول دارای بافتی مالش پذیر همانند پنیر خامه‌ای و رنگ زرد ملایم مشابه کره پاستوریزه به عطر و طعم تلفیقی از پنیر و کره است.

پنیر کره‌ای به عنوان صبحانه و طعم دهنده انواع پیش غذا، اسنک‌ها، دسرها، غذاهای اصلی، شیرینی و کیک‌های خانگی کاربرد دارد.

در این مطلب و با پنیرکره‌ای طرز تهیه بادمجان پنیری را همراه با ما یاد بگیرید و یک فینگرفود خوشمزه و متفاوت در خانه تهیه کنید.

پنیر کره‌ای نیز با ترکیبی بادمجان یکی از محبوب‌ترین انواع صیفی‌جات است. فرقی نمی‌کند چطور طبخ شود، بافت نرم و گوشتی و طعم فوق‌العاده آن باعث شده به تنهایی یک غذای لذیذ باشد.

علاوه بر این‌ که بادمجان محبوبیت زیادی در بسیاری از فرهنگ‌های غذایی دارد، کم‌کالری و یکی از بهترین منابع دریافت فیبر غذایی نیز است.

حالا تصور کنید این ماده غذایی پر طرفدار در کنار پنیر کره‌ای چه ترکیب سالم و هم‌نشینی خوشمزه‌ای را رقم می‌زند. در این مطلب می‌خواهیم از بادمجان و گوجه‌فرنگی و پنیر کره‌ای برای درست کردن یک غذای سریع و آسان استفاده کنیم.

مواد اولیه:


بادمجان: یک عدد
گوجه فرنگی: دو عدد
پنیر کره‌ای: پگاه
روغن زیتون: یک چهارم پیمانه
سرکه بالزامیک: یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
برگ ریحان تازه: به مقدار لازم

   

طرز تهیه


۱ ابتدا بادمجان‌ را به صورت حلقه حلقه برش بزنید طوری که به هفت یا هشت حلقه مساوی تقسیم شود.

۲ سپس در یک ظرف کوچک، روغن زیتون، سرکه بالزامیک، نمک و فلفل را مخلوط کنید. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بادمجان‌ها را یک لایه در ظرف نسوز و مخصوص فر بچینید. مخلوط روغن‌ زیتون را روی بادمجان‌ها بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید بپزند. سپس آن‌ها را برگردانید و همین کار را دوباره تکرار کنید. نصف بادمجان‌ها (چهار حلقه) را کنار بگذارید.

۳ گوجه فرنگی‌های حلقه شده را روی بادمجان‌های باقی مانده گذاشته و به مدت دو دقیقه یا تا زمانی که گوجه فرنگی‌ها نرم شوند در فر قرار دهید.سپس ظرف یا سینی را از فر بیرون بیاورید. به ترتیب، پنیر کره‌ای، یک برگ ریحان و یک حلقه از بادمجان‌های کنار گذاشته در مرحله اول را روی هم روی گوجه‌ها قرار دهید. مجددا به مدت دو تا سه دقیقه ظرف را داخل فر بگذارید تا پنیر کره‌ای ذوب شود. سپس ظرف را از فر خارج کنید و مقداری از مخلوط روغن زیتون و سرکه بالزامیک روی آن بریزید. نوش جان!

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/2076
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا