مرغ با خامه و سس پستو

غذایی راحت و خوشمزه با خامه

ممکن است تا به حال چندین بار از خامه برای تهیه انواع غذا یا شیرینی استفاده کرده باشید و تصور کنید که این محصول لبنی به جز چربی و کالری زیاد، هیچ ماده مغذی یا خواصی ندارد، اما این تصور کاملا اشتباه است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، خامه حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات مفید دیگر است. برخی از ویتامین‌های موجود در خامه شامل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، کولین، بتائین، فولات، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک هستند. بنابراین، این ماده غذایی سفید رنگ با بافتی مخملی علاوه بر افزایش طعم و عطر غذا، از مزایای مختلف سلامتی برخوردار است. در ادامه طرز تهیه مرغ با خامه و سس پستو را برایتان در نظر گرفتیم. این مرغ سرخ شده همراه با پستو، گوجه فرنگی خشک، فلفل دلمه‌ای و سس سیر خامه‌ای تجربه خوردن یک غذای شگفت انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

مواد اولیه برای مرغ:


سینه مرغ: ۳ تا ۴ تکه (بدون استخوان، بدون پوست)
فلفل چیلی: ¼ قاشق چای‌خوری (خرد شده)
پیاز قرمز: ½
سیر: ۳ حبه (خرد شده)
گوجه فرنگی خشک: ½ پیمانه
فلفل دلمه‌ای: ۳ عدد (۱ عدد قرمز، ½ زرد و ½ سبز)
پستو: ½ پیمانه
خامه: ½ پیمانه
عصاره مرغ: ½ پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
ریحان تازه: برای تزئین
پنیر پارمزان: برای تزئین

   

مواد اولیه برای سس پستو:


ریحان تازه: ۲ پیمانه
دانه کاج: ⅓ پیمانه (اختیاری)
پنیر پارمزان: ⅓ پیمانه
سیر: ۳ حبه
روغن زیتون: ⅓ پیمانه
آبلیموی تازه: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: ½ قاشق چای‌خوری
فلفل تازه: به مقدار دلخواه

طرز تهیه پستو


۱ ریحان، دانه‌های کاج، پنیر و سیر را با هم در یک غذاساز یا مخلوط کن مخلوط کنید.

۲ روغن زیتون، آبلیمو و نمک را اضافه کنید. دوباره مواد را هم مخلوط کنید تا همه به خوبی با هم مخلوط شده و نسبتا نرم شوند. در صورت تمایل فلفل (و یا نمک بیشتری) اضافه کنید.

طرز تهیه مرغ


۱ یک قاشق غذاخوری روغن و فلفل چیلی خرد شده را در یک تابه بزرگ نچسب گرم کنید. سینه مرغ را به ماهیتابه اضافه کرده و روی حرارت متوسط به مدت ۵ دقیقه از هر طرف بپزید تا پخته شود. اگر مرغ خیلی زود شروع به قهوه‌ای شدن کرد، حرارت را کم کنید. مرغ را از ماهیتابه بیرون آورده، کنار بگذارید.

۲ سس را با ترکیب پستو، خامه و آب مرغ در یک فنجان یا کاسه بریزید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند و کنار بگذارید.

۳ تابه را روی شعله قرار دهید تا گرم شود و پیاز، سیر، و گوجه فرنگی خشک را داخل آن ریخته و بهم بزنید. اگر تابه خشک است، کمی بیشتر روغن اضافه کنید. با حرارت زیاد رو به متوسط حدود ۱ دقیقه یا تا زمانی که کاملا عطر مواد به مشام برسد، آن را بپزید. فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و پخت را ادامه دهید تا کمی پخته شود و بافت تردی پیدا کند.

۴ سس پستو آماده شده را به تابه اضافه کرده و بگذارید گرم شود. سینه های مرغ را به صورت نوار برش زده و داخل تابه قرار دهید و برای مدت ۲ تا ۳ دقیقه آن را بپزید. روی آن را با پارمزان و ریحان تزئین کنید. مرغ شما آماده است و می‌توانید بلافاصله آن را روی ماکارونی، برنج یا بلغور سرو کنید و لذت ببرید.نوش جان

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/2162
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا