طرز تهیه دسر شیری نارگیلی

آشنایی با تهیه یک دسر شیری خوشمزه

تغذیه متعادل و استفاده مستمر از گروه شیر و لبنیات یکی از پایه‌های اساسی سلامت و افزایش دهنده رشد جسمی و ذهنی است. در این میان دسرهای لبنی از جمله میان‌وعده‌هایی است که علاوه برطعم مطبوع، ارزش غذایی بالایی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، تحقیقات مستمر در مورد فرآورده‌های لبنی نشان داده است که همبستگی بالایی بین مصرف این فرآورده‌‎ها و سطح سلامتی افراد جامعه وجود دارد.

یکی از دسرهای خوشمزه که به صورت سریع می‌توان آن را درست کرد و در واقع با مواد اولیه ای ارزان قیمت و در دسترس و موجود در همه خانه‌ها به راحتی قابل تهیه بوده و طرز تهیه آن خیلی راحت است و از نظر زیبایی واقعا بسیار خوش منظر است، دسر شیری نارگیلی است. این دسر در واقع نوعی فرنی خیلی غلیظ شده است که در قالب ریخته می‌شود و در نارگیل غلتانیده می‌شود و تزئین می‌شود.

مواد اولیه:


شیر: ۴ پیمانه
شکر: ۱۰ قاشق غذاخوری
وانیل:۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل: مقدار کافی
شکلات: مقدار کافی
پودر پسته: ۲ قاشق غذاخوری
مربا: مقدار کافی
روغن مایع: مقدار کافی
نشاسته: ۱۰ قاشق غذاخوری

   

طرز تهیه


۱ ابتدا و برای شروع کار ۱۰ قاشق غذاخوری نشاسته را داخل کمی آب سرد حل می‌کنیم تا نشاسته کاملا باز شود و در اب حل شود و یکدست شود.

۲ سپس ۴ پیمانه شیر را داخل یک قابلمه می‌ریزیم و به آن نشاسته حل شده در آب در مرحله قبل را اضافه می‌کنیم و مواد را هم می‌زنیم تا کاملا قاطی شوند و در شیر حل شود. قابلمه را روی گاز می‌گذاریم و زیر گاز را روشن می‌کنیم و پیوسته مواد داخل قابلمه را هم می‌زنیم وقتی مواد ما کمی داغ شد ۱۰ قاشق غذاخوری شکر را به آنها اضافه می‌کنیم و مجددا مواد را هم می‌زنیم تا شکر کاملا در شیر حل شود و یکدست شود.وقتی مواد ما داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد باید حواسمان باشد که نشاسته ته نگیرد و باید هم زدن را تندتر کرده و باز هم به همزدن ادامه دهیم تا شیر کم کم غلیظ شود سپس وقتی شیر به غلظت مناسب رسید زیر گاز را خاموش می‌کنیم و قابلمه را از روی گاز بر می‌داریم.

۳ سپس قالب کاپ کیک را برداشته ( قالب باید طوری باشد که ته آن بر امدگی داشته باشد تا بتوان بعدا از این شکل قالب برای تزئین دسر استفاده کرد) و کف و دیواره‌های آن را با روغن مایع چرب می‌کنیم و از مایه غلیظ شده دسر در مرحله قبل داخل قالب می‌ریزیم و قالب را با آن پر می‌کنیم و روی آن را با قاشق تا حد امکان صاف می‌کنیم .سپس قالب را برای مدت ۱ ساعت و یا بیشتر داخل یخچال می‌گذاریم تا دسر ما خودش را بگیرد و سفت شود.

۴ سپس وقتی دسر سفت شد آن را داخل یک ظرف چپه می‌کنیم تا دسر از قالب بیرون آید و جدا شود. سپس آن را در پودر نارگیل می‌غلتانیم تا کاملا همه دسر نارگیلی شود و به نارگیل آغشته شود بطوریکه جای خالی باقی نماند.

۵ سپس چون این دسر قسمت وسط آن فرو رفتگی دارد در قسمت وسط تعدادی ازآن‌ها شکلات مایع و مقداری پودر پسته برای تزئین می‌ریزیم و در تعدادی دیگر از دسرها در قسمت وسط آن مربا و پودر پسته در صورت تمایل می‌ریزیم. اکنون دسر شیری  نارگیلی ما آماده است.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/2181
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا