تامین نیاز ریزمغذی‌های بدن با دسر شیری

طرز تهیه پاناکوتای طالبی

تنوع زیادی در دسرهای شیری وجود دارد این دسرها می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای تأمین بخشی از نیاز بدن به ریزمغذی‌های موجود در شیر یا سایر محصولات لبنی باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، دسر پاناکوتا در اصل یک دسر ایتالیایی از خانواده پودینگ‌ها و به معنی خامه پخته است. معمولا بعد از خنک شدن با انواع سس،میوه، کارامل و بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود.

در فصل تابستان همه ما به دنبال نوشیدنی و دسرهای خنک هستیم. در این فصل انواع و اقسام نوشیدنی و دسرها با بستنی و میوه‌های تابستانی قابل درست کردن است. با طالبی یک دسر خوشمزه می‌توانید درست کنید. پاناکوتای طالبی با شیر، خامه صبحانه، طالبی، پودر ژلاتین و … درست می‌شود.

مواد اولیه:


طالبی متوسط: ۱ عدد
شیر: یک دوم لیوان
خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: ۱ لیوان
وانیل: یک چهارم قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز: به دلخواه
شکر: ۲ قاشق غذاخوری (متناسب با میزان شیرینی طالبی)

   

طرز تهیه


۱ پودر ژلاتین را روی یک لیوان شیر بریزید و روی بخار کتری حل کنید. تکه‌های طالبی را داخل مخلوط ‌کن بریزید.

۲ خامه، شکر، شیر (یک دوم لیوان) و ژلاتین را اضافه کنید و با مخلوط‌کن یا غذاساز حسابی به هم بزنید تا مواد کاملاً یکسان و یک‌دست شوند. اگر تمایل داشتید که دسری با رنگ سبز پررنگ‌تری داشته اشید در این مرحله می‌توانید چندین قطره رنگ خوراکی سبز به مخلوط نهایی اضافه کنید.

۳ ته قالب را با کمک برس و مقداری روغن مایع کمی‌چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید. ۶ الی ۷ ساعت درون یخچال بگذارید تا دسر شما کاملا از شکل مایع خارج شود و اصطلاحا ببندد.

۴ بعد از اطمینان از اینکه پودر ژلاتین به خوبی عمل کرده است با کمک چاقو اطراف دسر را از ظرف جدا کنید و آن را به ظرف دلخواه منتقل کنید. شما با میوه‌های مختلف می‌توانید این دسر تابستانی خوش‌رنگ را تزئین کنید و از طعم و عطر خنک آن لذت ببرید.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1659
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا