با این چاشنی لبنی، طعم خوش و سلامت غذا را تجربه کنید

طرز تهیه دیپ پنیر و سبزیجات

دیپ یک اصطلاح آشپزی است؛ سس غلیظی که به‌عنوان طعم‌دهنده و چاشنی، همراه غذای اصلی یا کنار سبزیجات خام، اسنک، چیپس، غذاهای دریایی، فینگرفودها، کراکر و ترتیلا سرو می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، شما نمی‌توانید از دیپ‌ها به عنوان غذای اصلی استفاده کنید، این مواد خوشمزه اغلب در کنار فینگر فود برای پیش غذا و یا حتی میان وعده سرو می‌شوند. دیپ را در کنار نان پیتا، ترتیلا، کراکر‌ها، چیپس سیب زمینی، سبزیجات، تکه‌های میوه، گوشت مزه دار شده، ماهی و یا حتی ساندویچ فلافل قرار دهید و از مزه بهتر غذا لذت ببرید.

با اینکه رسپی‌های مختلفی، برای درست کردن دیپ در کشور‌ها وجود دارد؛ اما شیر، خامه ترش، پنیر و سس مایونز مواد اصلی دیپ را تشکیل می‌دهند. حالا تفاوت دیپ با انواع سس‌ها را به شما می‌گوئیم. اصلی‌ترین تفاوت دیپ با سس معمولی این است که، شما سس را برای دادن چاشنی بیشتر، روی غذا یا سالاد می‌ریزید و طعم آن را تکمیل می‌کنید. اما برای چشیدن مزه دیپ، باید مواد غذایی را به آن زده و یا داخل دیپ غوطه ور کنید، تا مواد غذایی با طعم دیپ بهتر شوند.

دیپ پنیر و سبزیجات، سس غلیظ و لذیذی است که معمولا در کنار دیگر سبزیجات تازه و به همراه سالاد مصرف می‌شود. این غذا کاملا رژیمی بوده و حاوی کالری اندکی است. در عین حال خواص متعددی دارد و می‌تواند به عنوان یک میان وعده به همراه نان سبوس‌دار مصرف شود.

از دیپ پنیر و سبزیجات برای مزه‌دار کردن انواع غذاها هم استفاده می‌شود. خوراک‌ها، سبزیجات، چیپس یا سیب زمینی سرخ شده از جمله این غذاها هستند. دیپ‌ها از ترکیبات مختلفی تهیه می‌شوند و به همین دلیل تنوع زیادی دارند.

این سس خوشمزه، بافت ملایم و طعم جدیدی به غذاهای شما می‌بخشد. می‌توانید آن را با یک ظرف اسنک، تکه‌های نان یا چیپس و هر چیز دیگری میل کنید. همچنین می‌توان از آن برای طعم دار کردن پنیر صبحانه هم استفاده کرد.

دیپ یکی از غذاهای مقوی و جذاب برای تشویق کودکان به خوردن غذاهای سالم و پرهیز از خوردن تنقلات مضر است. در تهیه دیپ سبزیجات و پنیر می‌توانید از انواع مختلف سبزیجات استفاده کنید.

مواد اولیه دیپ پنیر و سبزیجات:


پنیر خامه‌ای:  ۲۰۰ گرم
پنیر ورقه‌ای چدار: ۱۸۰ گرم
فلفل دلمه قرمز: یک عدد کوچک
ساقه کرفس: یک عدد کوچک
آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
سیر (رنده شده): یک قاشق چای خوری
نان پیتا (برای سرو): به مقدار لازم
هویج ریز شده (برای سرو): به مقدار لازم
خیار ریز شده (برای سرو): به مقدار لازم

   

طرز تهیه


۱برای تهیه دیپ پنیر به همراه سبزیجات، همه مواد اولیه را با هم داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. می‌توانید از دیگر انواع پنیرها هم بنا به ذائقه‌تان استفاده کنید. پنیر خامه‌ای به دلیل بافت سبک و ملایمی که دارد انتخاب بهتری است.

۲ غذاساز را چند بار روشن کرده و اجازه دهید سبزیجات و پنیر به خوبی خرد شده و با هم مخلوط شوند. دیپ را به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شده و اصطلاحا جا بیفتد. سس غلیظ و مقوی شما به همین سادگی آماده شده است. می‌توانید آن را همراه با نان پیتا، نان تست و مقداری سبزیجات تازه مصرف کنید.

نکات تکمیلی دیپ پنیر


در تهیه دیپ پنیر با سبزیجات می‌توانید از هر نوع سبزی دیگری مثل: بروکلی، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه‌ای در رنگ‌های گوناگون، کدو، هویج و گشنیز هم استفاده کنید.
به منظور افزایش خواص و ایجاد بافت بهتر دیپ می‌توانید از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون هم استفاده کنید.
سیر به دلیل طبع گرم و طعم قوی، عاملی موثر در بهبود خواص این دیپ است. اگر طعم سیر را دوست نداشتید می‌توانید اضافه نکنید.
در تهیه این دیپ می‌توانید از مقداری ماست کم چرب هم استفاده کنید. برای استفاده از ماست، یک یا دو قاشق غذاخوری در ترکیبات کفایت می‌کند.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/2273
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا