کوکویی نشاط آور برای افسرده‌ها!

طرز تهیه کوکوی ماست

همیشه شنیده ایم که ماست مملو از کلسیم بوده و مصرف آن برای بدن مفید و ضروری است. این بار نیز متخصصان تغذیه این ادعا را تایید کرده و بر مصرف روزانه این ماده لبنی تاکید دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، نمونه‌های مختلف ماست از انواع ساده و چکیده گرفته تا کم چرب، یونانی یا طعم دار، حاوی مقادیر زیادی کلسیم، پروتئین، ویتامین‌های B و مواد معدنی مفید همانند پتاسیم، فسفر و منیزیم هستند.
یک بسته ماست ۲۵۰ گرمی از ماست ساده‌ی کم چرب، بیش از ۴۰۰ میلی گرم کلسیم را وارد بدن انسان می‌کند که نزدیک به نیمی از مقدار مورد نیاز بدن در هر روز است.
کوکوی ماست به دلیل استفاده همزمان از ماست، به عنوان ماده لبنی نشاط‌ آور و آرام‌بخش و زعفران که آن هم یک گیاه دارویی خنده آور است، می تواند برای افرادی که در مقاطعی از زمان احساس کسالت و افسردگی دارند، جنبه نشاط بخش داشته باشد.
پس خواندن و اجرای این دستور غذایی مفید را از دست ندهید.

مواد اولیه:


ماست چکیده: ۲۰۰ گرم
تخم‌مرغ: ۷ عدد
تره خرد شده: ۲۵۰ گرم
هویج متوسط: ۴ عدد
خلال بادام و پسته: یک قاشق از هر کدام
کره: ۱۵۰ گرم
آرد گندم: یک قاشق
زعفران:به مقدار لازم
نمک و فلفل:به مقدار لازم

طرز تهیه


۱ تره را بعد از تمیز کردن و شستن ریز خرد می‌کنیم. هویج را پوست کنده و رنده می‌کنیم.

۲ زعفران را در کمی آب جوش حل کرده و تخم‌مرغ ها را در ظرفی می‌شکنیم. ماست، آرد، نمک، فلفل و زعفران ساییده را داخل تخم‌مرغ می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم.

۳ خلال بادام، پسته، تره و هویج را به آن اضافه می‌کنیم. کره را در ظرف مناسبی داغ می‌کنیم و مایه را در آن می‌ریزیم و مانند انواع کوکو سرخ می‌کنیم.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1766
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا