طرز تهیه گراتن گل کلم با سس بلونز

با یک پیش غذای شیری و رژیمی آشنا شوید

گراتن یا گراتین نوعی از غذا و تکنیک آشپزی است؛ که در آن غذا به زیر لایه‌ای از نان خرد شده یا پنیر قرار می‌گیرد. گراتن‌ها از انواع غذاهای فرانسوی هستند که نامِ خود را نیز از زبان فرانسوی گرفته‌اند. معمولاً این غذا را در ظروفی غیر تخت آماده می‌کنند. پایه این نوع غذا از پنیر، شیر و حتی خامه تشکیل شده‌ است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، گراتن یک خوراک خیلی ساده و خوشمزه است. گراتن گل کلم یکی از آسان ترین و خوشمزه ترین گراتن هاست که معمولاً در کنار غذاهای گوشتی سرو می‌شود و اگر بچه‌های شما اهل خوردن سبزیجات نیستند این مدل گراتن می‌تواند آن‌ها را تشویق به خوردن سبزیجات کند. چون در تهیه آن پنیر به کار رفته است و واقعا لذیذ است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن گل کلم در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه برای تهیه گراتن گل کلم با سس بلونز


گل کلم: یک بوته متوسط
شیر: نیم لیتر
کره: ۱۰۰ گرم
پیاز رنده شده: ۳ قاشق
آرد: ۲ قاشق غذا خوری
پنیر گودا یا پرورده رنده شده: ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه


۱گل کلم را در آب و نمک می‌جوشانیم تا بپزد. بعد در آبکش می گذاریم تا آب آن گرفته شود و سپس آن را خرد می‌کنیم.

۲ ظرف نسوز کم عمق مناسبی را چرب می‌کنیم. مقداری سس سفید ته ظرف می‌ریزیم و کمی پنیر رنده شده روی آن می‌پاشیم و روی آن گل کلم می‌ریزیم.

۳ بقیه سس را روی آن می‌ریزیم و روی آن را با پنیر می‌پوشانیم و در فر روی آخرین پنجره به طرف بالا می‌گذاریم و به مدت نیم ساعت تا سه ربع ساعت با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد می‌پزیم.

طرز تهیه سس سفید


کره را در ظرفی ریخته روی حرارت می‌گذاریم. پیاز رنده شده را در آن می‌ریزیم تا کمی سرخ شود. بعد آرد را می‌ریزیم و تفت می‌دهیم. آن گاه حرارت را کم کرده به تدریج شیر به آن اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم تا سس به جوش آید و غلیظ شود.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/2337
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا