طرز تهیه چیز کیک ژله‌ای

دسر پنیری خوشمزه و خاص

پنیر خامه‌ای دارای ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین، شما می توانید با مصرف پنیر خامه‌ای ویتامین A، ویتامین K، فولات و کولین بهره‌مند شوید.

به گزارش روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه)، مواد معدنی موجود در پنیر خامه‌ای شامل کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و مقدار کمی سلنیوم است.

هرکسی پنیر خامه‌ای دوست دارد، نمی تواند چیز کیک دوست نداشته باشد. چیزکیک‌ها در چند مدل تهیه می‌شوند. برخی از آن‌ها پخت می‌شود و برخی دیگر یخچالی هستند. چیزکیک ژله‌ای از دسته چیز کیک‌های یخچالی است و با تغییر کمی در دستور چیزکیک پایه تهیه می‌شود. این چیز کیک خوشمزه دسر بسیار دلچسبی است و برای طرفداران چیزکیک طعم و ظاهری دلنشین دارد.

مواد اولیه:


کره: ۱۲۰ گرم
شکر: ۴۰ گرم
بیسکوئیت ساده: ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین: ۱۰ گرم
پنیر خامه‌ای: ۲۰۰ گرم
شیر: ۲۰۰ میلی‌لیتر
خامه شیرین شده: ۲۴۰ گرم
ژله رنگی در رنگ‌های دلخواه: به میزان لازم

   

طرز تهیه


۱ ژله‌ها را بر طبق دستور تهیه کنید. می‌توان چند رنگ ژله تهیه کرد و هر کدام را در ظرف پیرکس ریخت. باید ظرف تخت باشد و ضخامت لایه ۲ سانتیمتر باشد.  تعداد رنگ‌ها دلخواه است و می‌توان چند رنگ تهیه کرد تا چیزکیک زیباتر باشد.

۲ بیسکوئیت را با دستگاه میکس و کاملا پودر کنید. کره را در دمای محیط بگذارید تا نرم شود. سپس کره نرم شده را به بیسکوئیت اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود.

۳ قالب کمربندی را انتخاب کنید. کف و کمی از دیواره قالب را با خمیر نرم بیسکوییتی کاملا بپوشانید. قالب نباید خیلی بزرگ باشد و ضخامت لایه ۱.۵ سانتیمتر باشد. قالب را در یخچال قرار دهید تا لایه خودش را بگیرید.

۴ خامه شیرین یا قنادی را با همزن خوب می‌زنیم تا کاملا فرم بگیرد. پنیر خامه‌ای را به خامه فرم گرفته اضافه کرده و مجدد می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.

۵ شیر را روی حرارت گرم می‌کنیم و شکر را به آن می‌افزاییم و هم می‌زنیم تا شکر حل شود. بعد از حل شدن شکر شیر را از روی حرارت بر می‌داریم بعد از اینکه از داغی افتاد ژلاتین را روی شیر می‌پاشیم و کمی صبر می‌کنیم تا اسفنجی شود. سپس به خوبی آن را حل می‌کنیم . باید شیر ولرم شود.

۶ مخلوط شیر و شکر را به مایه پنیری زده شده اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود و مایه یکنواختی ایجاد شود.

۷ ژله‌های بسته شده را به شکل مربع یا مستطیل برش زده و به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا در تمام مایه پخش شود. دقت کنید که ژله‌ها را طوری هم بزنید تا نشکنند و شکل خود را حفظ کنند.

۸ مایه را روی لایه بیسکوئیتی داخل قالب بریزید و روی آن را صاف کنید. در یخچال قرار دهید تا ببندد.

۹ بعد از بسته شدن چیز کیک آن را خارج کنید و اطراف چیز کیک را با چاقوی نازک آزاد کرده و قالب را باز کنید.

نکات تکمیلی چیز کیک ژله‌ای


می‌توانید این مدل چیزکیک را به شکل پرسی در لیوان‌ها یا ظرف‌های کوچک شیشه‌ای یا یک بار مصرف شفاف تهیه کنید و به تعداد مهمانان سرو کنید.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/2057
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا