شیرینی ساده با خامه صبحانه

تامین انرژی بدن با خامه

خامه از جمله فرآورده‌های لبنی و تامین کننده بخشی از انرژی مورد نیاز بدن است که با استفاده از آن در وعده صبحانه یا بعضی فرآورده‌های قنادی (حاوی خامه)، می‌توان به این هدف رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، خامه از نظر فرآیند تولیدش جزو فرآورده‌های لبنی است. اما به دلیل میزان چربی بالا و از نظر گروه ‌بندی برحسب ریزمغذی‌ها، در گروه چربی‌ها دسته‌ بندی می ‌شود. مواد غذایی موجود در خامه همانند شیر است. در خامه با افزایش درجه جداسازی، مقدار مواد مغذی محلول در آب کاهش و مواد مغذی محلول در چربی افزایش می یابد؛ مثلا میزان ویتامین «A » در خامه با ۱۰ درصد چربی، دو تا سه برابر بیشتر از شیر کامل است.

با آموزش طرز تهیه شیرینی با خامه صبحانه، همراه شوید.

مواد اولیه:


خامه صبحانه: ۱ بسته
آرد: ۱ پیمانه
بکینگ‌پودر: ۱ قاشق مرباخوری
کنجد سفید: به مقدار لازم
هل سبز: به مقدار لازم
شربت آماده شده  ۲ پیمانه شکر + ا پیمانه آب + زغفران + کمی جوهر لیمو

   

طرز تهیه


۱ آرد را به همراه خامه و بکینگ‌پودر مخلوط می‌کنیم تا زمانی که خمیر لطیفی آماده شده و به دست نچسبد، مقدار آرد ممکن است بیشتر یا کمتر استفاده شود به همین دلیل کم کم مخلوط کنید تا جایی که به دست نچسبد بعد کنجد و پودر هل سبز را به آن اضافه می کنیم.

۲ روی خمیر را با نایلون می‌پوشانیم و ۱۵ دقیقه استراحت می‌دهیم.

۳ بعد کمی آرد روی تخته می پاشیم و با وردنه خمیر را باز می‌کنیم و قالب می‌زنیم و دوباره ۱۰ دقیقه دیگر می‌گذاریم استراحت کند.

۴ داخل روغن گرم شده با حرارت کم، سرخ می‌کنیم تا طلایی شود بعد از سرخ شدن داخل ظرف می‌گذاریم تا روغنش گرفته شود پس از آن داخل شیره که کمی ولرم است (نه داغ) می‌ریزیم و زیر و رو می‌کنیم تا شیره کاملا با شیرینی مخلوط شود.

۵ شیرینی را داخل ظرف بچینید و شیره اضافی را اگر دوست داشتید روی شیرینی می‌ریزید و اگر خواستید با پودر پسته تزئین کنید.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1629
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا