اخبار شرکت های تابعه پگاهاخبار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیپگاه اصفهانویژه‌هااخبار صنایع شیر ایران

«سیدصولت مرتضوی» در حاشیه افتتاح فاز دوم کارخانه تولیدات پودری شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی که رئیس‌جمهور وعده دادند، محقق‌ شد

«سیدصولت مرتضوی» در حاشیه افتتاح فاز دوم کارخانه تولیدات پودری شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی که رئیس‌جمهور وعده دادند، محقق‌ شد

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر افزود: سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی که رئیس‌جمهور وعده دادند محقق‌ شده که به‌صورت پیامکی، تماس تلفنی و بازدیدهای میدانی راستی‌آزمایی صورت گرفت و از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی نیز عبور کردیم‌.
وی افزود: برای سال ۱۴۰۲ نیز سهم هر استان را براساس استعدادها و اسناد بالادستی به‌ویژه اسناد آمایشی و توسعه‌ای مشخص کردیم و با همکاری وزیر کشور به استانداری‌ها ابلاغ شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم این دولت کاهش نرخ بیکاری بوده که از ۹/۵ به ۸/۲ درصد در سال جاری رسید.
مرتضوی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم سال به سال و با تلاش مضاعف در سال ۱۴۰۲ در حد معمول با ایجاد اشتغال بالغ بر یک میلیون نفر همچنان نرخ بیکاری را کاهش دهیم. وی با بیان این‌ که دولت برای توسعه صنایع مختلف برنامه‌ دارد و به کارآفرینان کمک می‌کند، افزود: علاوه بر این‌ها موضوع اشتغال از وظایف وزارت کار بوده که در صدور مجوزهای کسب‌و‌کار، آموزش اشتغال و کسب‌و‌کار و تسهیلات کار از تبصره ۱۶ و ۱۸ گام‌های خوبی برداشتیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که بخشی از تولیدات در صنایع شیر توسط شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های وابسته به سازمان سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی تأمین می‌شود، ادامه داد: ۱۸ کارخانه بزرگ تولید شیر و فرآورده های لبنی و پودری شیر تحت عنوان کارخانجات « پگاه » در سراسر کشور فعال هستند.
مرتضوی افزود: مجموعه پگاه اصفهان، انواع محصولات لبنی را تولید می کند و امروز فاز دوم کارخانه تولیدات پودری این مجموعه راه‌اندازی شد. نکته مهم این است که تمام ماشین‌آلات و تأسیسات این کارخانه توسط نیروی‌های خلاق این استان و سایر استان‌ها بومی‌سازی و از هنر و توان دانشمندان در حوزه دانش‌بنیان استفاده مطلوب شده است.
وی خاطرنشان کرد: قطعات متعدد در این کارخانه مهندسی معکوس شده و با تولید انبوه از واردات قطعه از کشورهای خارجی بی‌نیاز شدند. براساس این گزارش، خط دوم تولید محصولات پودری کارخانه شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد. این خط با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال در زمینی با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع احداث شده و ظرفیت دریافت شیر این خط روزانه ۴۰۰ تُن شیر اسکیم است. بهره‌برداری از خط دوم تولید محصولات پودری در کارخانه شیر پاستوریزه پگاه ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر را فراهم می‌کند.
سیدصولت مرتضوی پس از افتتاح این مجموعه از نمایشگاه ساخت ماشین‌آلات توسط واحد فنی – مهندسی شرکت شیر پگاه اصفهان نیز بازدید کرد.
شایان ذکر است واحد فنی – مهندسی شرکت شیر پگاه اصفهان موفق به بومی‌سازی دستگاه فرادما (UHT)، دستگاه هموژنیزه و ترمومیکس (اشتفان) شده است. هزینه خرید خارجی این دستگاه‌ها بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده در حالی که هزینه ساخت داخلی این دستگاه‌ها به ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده و به بیان دیگر با بومی‌سازی این سه دستگاه ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در هزینه‌های این شرکت صرفه‌جویی شده است.

pegah.ir/n/22678
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا