اخبار صندوق بازنشستگی کشوریویژه‌هاشرکت شیرخشک نوزاداخبار صنایع شیر ایران

آغاز عملیات عمرانی احداث کارخانه فرآوری تصفیه و پالایش روغن های خوراکی در شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد

آغاز عملیات عمرانی احداث کارخانه فرآوری تصفیه و پالایش روغن های خوراکی در شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، دکتر نعمت‌الله ترکی در آئین کلنگ زنی احداث این کارخانه با بیان اینکه صندوق بازنشستگی درصدد است تا از طریق سرمایه گذاری های سودآور و مطمئن، بتواند تعهدات خود را به بازنشستگان در سطح کشور، عملی نماید؛ گفت: در بخش های اقتصادی صندوق بازنشستگی طی ماه های اخیر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی بالاخص سرمایه‌گذاری‌هایی که در جهت تأمین و تکمیل زنجیره مواد اولیه تولید محصولات است؛ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. وی رویکرد سال ۱۴۰۲ را رویکرد سرمایه گذاری و توسعه مواردی دانست که بتواند در کنار تأمین سود مطلوب، وابستگی به واردات مواد اولیه به خصوص درحوزه های صنایع غذایی و از جمله صنایع شیر ایران را کاهش و یا مرتفع نماید.
دکتر ترکی با بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سطح کشور صورت پذیرفته است؛ گفت: هدف این سرمایه گذاری ها کاهش بخش واردات و اولویت بیشتر در زمینه محصولات صادرات محور بوده و با توجه به ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری در بخش لبنی، شرکت شیر خشک نوزاد پگاه به عنوان یک نشان تجاری برتر در صادرات با کیفیت عالی و استقلال صادراتی معرفی و از عملکرد مدیریتی آن تجلیل نمود.
وی همچنین در ادامه افزود با پیگیری های انجام شده دو هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری های جدید جهت استان محروم چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات اجرایی آنها در اولین روز از ایام نوروز ۱۴۰۲ آغاز شده و طرح احداث کارخانه فرآوری تصفیه و پالایش روغن های خوراکی نیز در راستای تکمیل همین زنجیره ایجاد خواهد شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی همچنین روغن مخصوص شیرخشک نوزادان را یکی از نیازهای اولیه و اساسی تولید شیر خشک نوزاد دانست که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در زمینه احداث این کارخانه، اشتغالی در حدود صد نفر به صورت مستقیم را در برخواهد داشت و با احداث و بهره برداری از این کارخانه در آینده نزدیک، نیاز کشور به واردات این محصول مرتفع خواهد شد.
حمید خدائی مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی و هیأت همراه، گزارش عملکرد ۴ ساله این شرکت را در مقایسه با سال های پیش از آن تشریح و تحولات گسترده صورت گرفته طی این مدت در تمامی بخش های تولیدی، فنی، عمرانی، مدیریت منابع انسانی و خدماتی را بسیار چشمگیر دانست و به معرفی پروژه های توسعه ای این شرکت پرداخت و افزود: با اجرای این سرمایه گذاری ها، سال ۱۴۰۲برای شرکت شیر خشک نوزاد پگاه، سالی متفاوت خواهد بود. وی همچنین زمان ساخت و بهره برداری کارخانه روغن جهت تأمین چرخه مواد اولیه این شرکت را طی ۱۸ ماه اعلام نمود.
میثم اعتدال پور رئیس هیات مدیره شرکت شیرخشک نوزاد پگاه نیز ضمن قدردانی از نگاه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، به اجرای طرح های توسعه ای سود آور در بخش صنایع غذایی و مناطق کمتر توسعه یافته در راستای سیاست های دولت و ریاست محترم جمهور، اشاره کرد و گفت: شرکت شیرخشک نوزاد پگاه مصداق بارز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی مقام معظم رهبری در اعتماد به جوانان است.
وی همچنین بر اهمیت برنامه های این شرکت در تأمین امنیت غذایی خانوار ایرانی درکنار سودآوری مطلوب طرح های پیشنهادی تأکید نمود و اظهار داشت با حمایت مسئولین به ویژه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، بهره برداری از این کارخانه جدید، نیاز کشور به واردات روغن مخصوص شیرخشک نوزاد کشور نیز در آینده نزدیک مرتفع و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در حوزه امنیت غذایی نوزادان را بی اثر خواهد کرد.
شایان ذکر است مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به همراه جمعی از مسئولین استانی و همچنین قنبر مختاری مدیر حراست شرکت صنایع شیر ایران از خطوط تولید و بخش های مختلف این شرکت نیز بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیتها قرار گرفت.

pegah.ir/n/22797
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا