چه کشورهایی لبنیات را جدی گرفته‌اند؟

بزرگترین تولیدکنندگان شیر دنیا را بشناسید

در شرایطی که این روزها کمپین‌های متعددی در ضدیت با مصرف لبنیات در جهان و ایران رونمایی شده و برخی قصد دارند تأثیر لبنیات را در سلامت انسان‌ها زیر سؤال ببرند، تازه‌ترین مستندات علمی کشورهای مطرح دنیا نشان از اهمیت دو چندان این خوراکی در سلامت بشر دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، تازه‌ترین تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تورنتو کانادا روی ۸۰هزار و ۶۰۰ زن یائسه و ۴۳هزار و ۳۰۶ مرد بالاتر از ۵۰سال سن در مدت ۳۲ سال نشان می‌دهد احتمال شکستگی لگن در این افراد با در نظر گرفتن الگوی مصرف فرآورده‌های مختلف لبنی و کنترل بیماری‌های دیگر (شاخص توده بدنی، فعالیت‌های بدنی و تاکید بر سیگار نکشیدن) تا ۲۳درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سایت سبک زندگی پگاهی،طبق مطالعه‌ای که سایتDairy Nutrition منتشر کرده است، مصرف روزانه یک لیوان شیر، احتمال شکستگی لگن را تا ۸ درصد کاهش می‌دهد و اگر افراد بیش از ۲ لیوان شیر در روز مصرف کنند، احتمال شکستگی بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

رشد ۵۹ درصدی تولید لبنیات در دنیا
در سال‌های اخیر با وجود این پژوهش‌های علمی که مستندات دانشگاهی هم دارد، بازار فرآورده‌های لبنی تغییرات زیادی را تجربه کرده است و برخی معتقدند شیر به اندازه کافی وجود ندارد و موادی شبیه شیر اما به نام شیر به مردم دنیا فروخته می‌شود.

گزارش فائو از تولید جهانی شیر در یک دهه اخیر نشان می‌دهد که این حوزه رشد ۵۹ درصدی داشته است.
برپایه این گزارش‌، تولید لبنیات از ۵۳۰ میلیون تن در سال ۱۹۸۸میلادی به ۸۴۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ رسیده است که رشد محسوسی را ثبت کرده است.

هم اکنون بالغ‌ بر ۱۵۰میلیون خانوار در دنیا به تولید شیر مشغول هستند که اغلب آنها در کشورهای در حال توسعه واقع شده و شمار زیادی از آنها را نیز تولیدکنندگان خرد تشکیل می‌دهند.

در دهه‌های اخیر کشورهای در حال توسعه توانسته‌اند سهم خود از تولید لبنیات دنیا را گسترش دهند که دلیل اصلی این ارتقای سهم، بالا بردن شمار دام‌ها و افزایش میزان شیردهی به‌ازای هر دام به‌دلیل تکنیکهای جدید تغذیهای و نگهداری از دام بوده است.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران 

pegah.ir/b/2101
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا