پروتئین و کلسیم شیر به عضله سازی کمک می‌کند

لبنیات و تاثیر فوق‌العاده آن روی تناسب اندام

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، تناسب اندام مسئله‌ای چند بعدی است که برای به دست آوردن آن باید از خواص مواد غذایی مختلف در کنار ورزش و تمرین بدنی بهره‌مند شد. بسیاری از مواد طبیعی این خاصیت را دارند که با مواد مغذی خود بر فرم بدن و عضلات تاثیر بگذارند و در نهایت تناسب اندام ایجاد کنند.
دریافت پروتئین کافی در روز، برای داشتن تناسب اندام، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که افراد در رژیم غذایی خود باید به آن توجه کنند، شیر و محصولات تهیه شده از آن، این ویژگی را دارند و با سرشار بودن از پروتئین، منبع بسیار خوبی برای تامین این نیاز در بدن هستند.

شیر برای رشد عضلانی
نتایج تحقیقی که در دانشگاه پزشکی تگزاس صورت گرفته است، نشان می‌دهد که مصرف یک فنجان شیر بعد از تمرین، به افزایش رشد عضلات منجر می‌شود و ورزشکارانی که بعد از زمان تمرین خود این نوشیدنی را مصرف نموده‌اند، در مقایسه با دیگران عضلات بزرگ‌تر و قوی‌تری پیدا کرده‌اند.

کلسیم موجود در لبنیات
لبنیات، سرشار از کلسیم است و این همان ماده‌ای است که بدن برای عضله‌سازی به آن احتیاج دارد. بدون دریافت کلسیم، ورزشکاران تقریبا نمی‌توانند هیچ تغییر قابل توجهی در اندام خود ایجاد کنند.
برای کسانی که به فکر کاهش وزن هستند و با کم کردن وزنشان می‌خواهند به تناسب اندام برسند، نیز این ماده معدنی بسیار کارآمد است. زیرا تحقیقات نشان داده است که کلسیم در کاهش توده چربی بدنی به خصوص در بخش‌های شکم و باسن موثر است و کسانی که طی رژیم لاغری خود شیر و لبنیات کم‌چرب مصرف می‌کنند، شکمی کوچک با عضلاتی محکم دارند.

هیدراته کردن بدن
محققان با انجام آزمایشاتی روی ورزشکاران متعدد به این نتیجه رسیده‌اند،  افرادی که بعد از ورزش شیر می‌خورند، در مقایسه با کسانی که آب یا نوشیدنی کم‌کالری ورزشی (غیر از لبنیات) میل می‌کنند، بدن هیدراته‌تری دارند و سلول‌های آن‌ها زودتر از دیگران ریکاوری می‌شود. احتمالا سدیم و پتاسیم موجود در شیر مسئول آبرسانی و هیدراته کردن بدن هستند.

پنیر کاتیج
پنیر کاتیج نوعی ماده لبنی تهیه شده از شیر پاستوریزه کم‌چرب است که تفاوت آن با پنیرهای معمولی در این است که مرحله آماده شدن را تا انتها طی نمی‌کند و به نوعی یک پنیر نیمه آماده محسوب می‌شود. این پنیر دارای میزان بسیار بالایی پروتئین است و برای ایجاد تناسب اندام، بهترین میان‌وعده محسوب می‌شود، اگر این پنیر، کمی قبل از خواب میل شود هم موثر خواهد بود.
پنیر کاتیج علاوه بر پروتئین دارای گلوتامین نیز هست که یک اسیدآمینه ضروری برای افزایش سطح هورمون رشد، افزایش مقدار گلیکوژن برای بالا بردن سطح انرژی، افزایش سیستم ایمنی و کاهش بافت چربی در بدن به شمار می‌آید.

ماست و تمشک
ماست یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین محصولات لبنی در جهان است که از تخمیر شیر توسط باکتری‌ها به دست می‌آید. ماست به دلیل وجود این باکتری‌های مفید در ترکیب خود، یک محصول مغذی برای روده و دستگاه گوارش به حساب می‌آید که در کاهش کلسترول خون، افزایش سیستم ایمنی و از دست دادن اضافه‌وزن موثر است.
باکتری‌های موجود در ماست باعث بهتر انجام شدن هضم و گوارش می‌گردند و این عمل در طولانی‌ مدت سبب کاهش وزن می‌شود.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/1520
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا