خواص و ارزش تغذیه‌ای «پنیر کوزه»

با محبوب‌ترین و مغذی‌ترین پنیر شمال‌غرب کشور آشنا شوید

پنیر یکی از مواد لبنی متداول و پرمصرفی است که سرشار از کلسیم و پروتئین و دارای ارزش غذایی و فواید سلامتی بسیاری است. پنیر به حفظ سلامت استخوان، تسکین فشارخون بالا و مراقبت از سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، «پنیر کوزه» یکی از انواع پنیر محلی در منطقه آذربایجان بویژه در بین عشایر این منطقه است. این نوع پنیر به دلیل داشتن عطرو طعم مطلوب و منحصر بفرد از محبوبیت بالایی در منطقه شمال‌غرب کشور برخوردار است.

«پنیر کوزه»، در کنار داشتن خواص تغذیه‌ای و آنتی اکسیدانی، طعمی بسیار دلچسب و متفاوت دارد.
عطر و رایحه این نوع پنیر در مقایسه با سایر پنیرهای رسیده بسیار قوی و تند بوده و شکل ظاهری آن نیز به صورت خرد شده و البته غیر قالبی است.
جالب است بدانید، برای تولید این نوع پنیر در روش سنتی از شیرخام استفاده می‌شود که امکان انتقال بیماری‌هایی نظیر تب مالت وجود دارد. اما در در روش صنعتی، با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا با استفاده از شیر پاستوریزه و مواد اولیه با کیفیت، پنیر در محیط کاملا بهداشتی تولید شده و برای مصرف روانه بازارهای مصرف می‌شود.
این پنیر سرشار از کلسیم، پروتئین با هضم و جذب آسان، فسفر و انواع ویتامین‌هاست که ارزش غذایی آن معادل ۱۱-۱۰ کیلو شیر تازه گاو است.
کلسیم، پروتئین، منیزیم، زینک و ویتامین‌های A ، D و K مواد مغذی موجود در پنیر هستند که به سلامت استخوان‌ها در کودکان و بزرگسالان کمک و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می‌کند .
همچنین خواص آنتی اکسیدانی پنیر می‌تواند از بدن در مقابل تاثیرات منفی سدیم در کوتاه مدت محافظت کند.
این محصول می تواند در تمامی وعده‌های غذایی، برای تمامی گروه‌های سنی و همچنین درانواع سالاد مورد استفاده قرار گیرد.
پگاه آذربایجان غربی، برای اولین بار در ایران موفق شد، یکی از خوشمزه‌ترین پنیرهای سنتی منطقه آذربایجان را به روش صنعتی و کاملا ایمن و بهداشتی تولید کند.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه

#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2142
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا