خواص بی‌نظیر نکتار پرتقال

با این نوشیدنی سنگ کلیه نمی‌گیرید

بدن ما هر روز به ویتامین‌های مختلف نیاز دارد و این عناصر مفید نقش بسیار مهمی در سلامت ما دارند. ویتامین‌‎ها در نکتار میوه مدیریت سوخت‌های زیستی  را به عهده دارند. آن‌ها سلامتی ما را با فعال کردن آنزیم‌های مختلف در بدن تضمین می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد آب میوه‌های صنعتی این است که هرمحصولات میوه را «آب میوه» می‌نامند و بسیاری از مردم، متوجه تمایز بین آب میوه، نکتار و نوشیدنی نمی شوند.

نکتار چیست؟
نکتار ترکیبی از آب میوه طبیعی یا معادل آن کنسانتره یا پوره میوه است (پوره عملاً بخش گوشتی میوه است که پس از جدایی هسته، دم و پوست به صورت له شده در می‌آید) همراه با آب، شکر و افزودنی‌های مجاز مختلف (اسید خوراکی و غیره) به دست خواهد آمد.

تعریف استاندارد ملی ایران از نکتار محصولی تخمیر نشده اما تخمیری است که براساس میوه‌های سالم و رسیده یا براساس آب رقیق (کنسانتره) یا پوره میوه با آب آشامیدنی برای رسیدن به غلظت مناسب با یا بدون قسمت‌های خوراکی میوه مانند گوشت میوه تهیه است.

تکه‌های میوه یا پوره میوه یا بدون شیرین کننده‌های طبیعی مجاز و افزودنی‌های خوراکی مجاز، در طبق استاندارد ملی به دست می‌آید.

فواید نکتار پرتقال پگاه که منبعی غنی از ویتامین C است یکی‌دوتا نیستند. این نوشیدنی خوشمزه از تشکیل سنگ‌های کلیه جلوگیری می‌کند، از مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند، به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و ده‌ها فایده و اثر مثبت دیگر را با خود به‌ ارمغان می‌آورد.

در این مطلب فقط به ۱۰ مورد از برترین خواص نکتار پرتقال اشاره می‌کنیم:

۱. تنظیم فشار خون

۲. تقویت دستگاه ایمنی بدن

۳. خواص درمانی و تسکینی

۴. جلوگیری از سرطان

۵. جلوگیری و درمان زخم معده

۶. جلوگیری از سنگ کلیه

۷. کمک به کاهش وزن

۸. کاهش خطر سکته‌ی قلبی

۹. درمان کم‌خونی

۱۰. زیبایی و جوانی پوست

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2885
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا