با نوشیدن شیرقهوه کلسیم بدنتان را تامین کنید

شیرقهوه بمب کالری

یک لیوان بزرگ شیرقهوه (۴۸۰ میلی لیتر) ۴۱۵ میلی‌گرم کلسیم دارد که این مقدار ۴۰ درصد از نیاز روزانه به کلسیم را تأمین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، محققان دانشگاه ساندیاگو کالیفرنیا پس از بررسی ۱۹.۴۰۰ نفر از علاقه‌مندان به نوشیدن قهوه با شیر به این نتیجه رسیدند که اضافه کردن شیر به قهوه، این نوشیدنی را تبدیل به بمبی از کالری برای رفع نیاز روزانه بدن می کند.

در مطالعات دقیق در این زمینه کالری هر یک از این مواد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، یک پاکت شکر (مقداری که به عنوان یک واحد در کافی‌شاپ‌ها به مشتریان داده می شود) ۱۱ کالری و شیر ۹ کالری انرژی دارد. با افزودن شیر و شکر به یک فنجان قهوه در حقیقت روزانه ۶۹ کالری انرژی اضافه وارد بدن می‌شود.

افرادی که به همین روش چای می نوشند واحد کالری اضافه آنها در روز ۴۳ گزارش شده است اما در هر دوحالت کالری اضافی که توسط افزودن شیر و شکر به نوشیدنی گرم وارد بدن می‌شود را نمی توان نادیده گرفت.

نگرانی برای دریافت کلسیم:
ترویج نوشیدن قهوه باعث افزایش نگرانی ها در رابطه با اثر کافئین روی استخوان‌ها، یا به طور دقیق‌تر جذب کلسیم می‌شود.
دلیل این نگرانی‌ها این است که خانم‌ها باید روزانه ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف کنند تا از پوکی و شکستگی استخوان جلوگیری شود.
متخصصین طی مطالعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که کافئین قهوه مضر نیست، زیرا فقط ۴ تا ۶ میلی‌گرم کلسیم موجود در هر لیوان شیرقهوه (دارای ۳۳۰ میلی گرم کلسیم) جذب بدن نمی شود، لذا افرادی که کم شیر می‌نوشند، می‌توانند از شیرقهوه استفاده کنند.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

# پگاه
# شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

pegah.ir/b/1764
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا