با این شیر قلب و ذهن سالمتری داشته باشید

همه چیز درباره «شیر کامل»

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های «شیرکامل»، میزان اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن است. اسیدهای چرب امگا ۳ تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب، بهبود عملکرد ذهن و کاهش خطر ابتلا به سرطان دارند.

به گزارش روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه)، «شیرکامل‌» خالص‌ترین شکل شیر بوده و بهترین گزینه برای کودکان تازه به راه افتاده و کودکانی که شیرهای خشک را قبول نکرده و یا از شیر مادر تغذیه نمی‌شوند، به حساب می‌آید.

شیر کامل مغذی و سالم موجب قوی‌تر شدن بنیه‌ی نوزادان به دلیل وجود کلسیم و چربی در آن می‌شود. همچنین محتوای کالری موجود در شیر به رشد و نمو کودک کمک می‌کند. همچنین به دلیل آن‌که تنها مرحله‌ی ابتدایی پردازش و فرآوری را می‌گذراند، در قسمت فاکتور طعم و مزه امتیاز بیشتری را بدست می‌آورد.

در دهه‌های اخیر، همه توصیه‌های تغذیه‌ای مصرف محصولات لبنی کم چرب را برای همه افراد در سنین بالای ۲ سال پیشنهاد می‌دادند. ولی دانشمندان در سال‌های اخیر این توصیه را زیر سوال برده‌اند. در یک لیوان شیر کامل اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری وجود دارد و این مقدار در شیر کامل به مقدار قابل توجهی بیشتر از شیر بدون چربی و شیر کم چرب است. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که مقدار اسیدهای چرب امگا ۳ در شیر کامل ارگانیک نسبت به شیر کامل عادی بیشتر است.

علاوه بر چربی، مواد مغذی دیگری نیز در شیر وجود دارد. ویتامین D موجود در شیر، ماده مغذی است که مقدار آن به مقدار چربی موجود در شیر وابسته است. از آنجا که این ویتامین محلول در چربی است، بنا‌براین حضور آن در شیر به وجود چربی وابسته است. برخی از تولیدکنندگان شیر، ویتامین D را به محصولات خود اضافه می‌کنند.

شیر کامل و کاهش وزن

بسیاری از افراد با این فرض که شیر کامل با محتوای چربی و کالری بالا منجر به افزایش وزن می‌شود، از مصرف آن خودداری می‌کنند. در حالی که این موضوع درست نیست! بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف لبنیات با محتوای چربی بالا به پیشگیری از افزایش وزن کمک می‌کند. بنا بر یک مقاله مروری بر روی ۱۶ مطالعه انجام شده، ۱۱ مورد از این مطالعات نشان داده‌اند که مصرف لبنیات پرچرب منجر به کاهش خطر چاقی می‌شوند.

به عنوان مثال در مطالعه انجام شده بر روی ۱۷۸۲ مرد که لبنیاتی با چربی بالا به مقدار زیاد مصرف می‌کرده‌اند، خطر افزایش چاقی شکمی در آنها ۴۸ درصد نسبت به مردانی که همین محصولات را به مقدار متوسط مصرف کرده‌اند، کاهش یافته است.

همچنین در مطالعه‌ای دیگر بر روی ۲۰۰۰۰ زن که طی یک بازه زمانی ۹ ساله بیش از یک نوبت در روز شیر کامل مصرف کرده‌اند و زنانی که شیر مصرف نکرده یا از شیر کم چرب استفاده کرده‌اند، نتایج به دست آمده نشان داده است که دسته اول به مقدار ۱۵ درصد کمتر دچار افزایش وزن شده‌اند.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2564
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا