این وعده غذایی را در صبحانه بخورید تا از امیکرون نجات یابید

اهمیت و ارزش غذایی روغن حیوانی

یک متخصص اعلام کرد که با مصرف چربی‌های حیوانی در صبحانه، فعالیت ویروس‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، به نقل از بهداشت نیوز، پروفسور مارگاریتا کارولوا متخصص تغذیه گفت: اضافه کردن چربی‌های حیوانی به وعده غذای صبحگاهی به منظور حفظ محیط قلیایی در بدن را باعث کاهش فعالیت ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از عملکرد‌های اصلی چربی‌های حیوانی در بدن تقویت دستگاه تنفسی است. دستگاه آلوئولی بافت ریه با سورفکتانت پوشانده شده که بیش از ۹۰ درصد آن را چربی‌های اشباع شده، تشکیل می‌دهند. کیفیت سورفکتانت سبکی ریه‌ها، بی عیب و نقص بودن تبادل گاز و اکسیژن رسانی به بدن را تامین می‌کند. گوشته لیپیدی هر سلول، یعنی غشای سلولی آن که شامل چربی‌های اشباع نیز می‌شود؛ از ایمنی سلولی حمایت می‌کند که از تکثیر و انتشار سریع ویروس جلوگیری می‌کند.

این متخصص گفت: چربی‌های حیوانی منبع ویتامین A هستند که تولید سلول‌هایی را تحریک می‌کنند که باکتری‌ها و ویروس‌های مضر را از بین می‌برند و همچنین دارای ویتامین E هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

سویه امیکرون ویروس کرونا یا B.۱.۱.۵۲۹ در ماه نوامبر در بوتسوانا و آفریقای جنوبی شناسایی شد. به گفته کارشناسان، از جمله مبتلایان درمان شده از کرونا و افراد واکسینه شده ممکن است به آن مبتلا شوند.

نوع جدید کرونا تا به حال در ۱۱۰ کشور شناسایی شده است. سویه امیکرون کرونا سریعتر از سویه قبلی دلتا شیوع پیدا می‌کند.
کره یکی از فرآورده‌های شیر و از نظر چربی بسیار غنی است. مواد دیگری نیز در کره وجود دارد که ازآن جمله ۱۶ درصد آب و حدود ۱/۵ درصد مواد جامد غیر از چربی مانند پروتئین، کلسیم و فسفر است.

کره منبع غنی از ویتامین‌ها
کره دارای ویتامین‌هایی است که در چربی حل و قابل استفاده برای بدن می‌شوند، کره مملو از ویتامین‌های محلول در چربی به ویژه ویتامین D است که می‌تواند به جذب حداکثری کلسیم کمک کند.
از جمله ویتامین A و E و K2 است؛ قصد بزرگنمایی درباره ویتامین‌های A و E را نداریم، اگر شما در رژیم غذایی فعلی‌تان غذاهای حیوانی و گیاهی را مصرف می‌کنید، پس احتمالاً از هر دوی آن‌ها بهره‌مند هستید اما کمی در مورد ویتامین K2 بگوییم که در رژیم‌های جدید کمیاب است و بسیاری از مردم از آن اطلاعی ندارند.
K2 تأثیرات قدرتمند و مفیدی دارد؛ این ماده در سوخت ‌و ساز کلسیم دخالت دارد و مصرف کم آن می‌تواند با بیماری‌های بسیار جدی مرتبط باشد از جمله آنها می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و پوکی استخوان اشاره کرد؛ لبنیاتی که از شیر گاو گرفته شده‌اند حاوی ویتامین K2 هستند.
روغن حیوانی نیز از چربی شیر گاو، گوسفند و بز به دست می‌آید، روغن حیوانی شبیه کره حیوانی است که دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامتی بدن است. روغن حیوانی کاملا از چربی درست شده است.

خواص روغن حیوانی
روغن حیوانی سرشار از ویتامین‌های محلول در چربی A و E است و غنی از K2 و CLA (Conjugated linoleic acid) است.
اسید آراشیدونیک موجود در روغن‌های حیوانی سبب افزایش HDL و کاهش LDL می شود.
روغن حیوانی موجب کاهش التهاب و همچنین بیماری‌های قلبی می شود.
روغن حیوانی غنی از اسیدهای چربی است که مستقیما توسط کبد جذب و به عنوان منبع انرژی بدن استفاده می‌شوند.
روغن حیوانی در کنترل وزن و تولید انرژی بدن بی‌نظیر است.
اسیدهای چرب موجود در روغن حیوانی موجب کاهش وزن می شود و به سوزاندن چربی کمک می‌کند.
این روغن سرشار از بوتریک اسید است.
روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2757
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا