آشنایی با فواید شیرقهوه

با این نوشیدنی به افزایش تمرکز و رفع خستگی کمک کنید

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هاست. خواص قهوه بستگی به مقدار مصرف افراد در طول روز دارد. درصورتی‌که در مصرف آن زیاده‌روی نشود، به افزایش تمرکز، رفع خستگی و کاهش اشتها کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، برخی از افراد قهوه تلخ را دوست ندارند و به آن شیر و شکر اضافه می‌کنند. در این مطلب قصد داریم خواص شیرقهوه را بررسی کنیم.

خواص شیر
از مهم‌ترین خواص شیر باید به ترکیب کلسیم در آن اشاره کرد. کلسیم به استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. از آن‌جا که ویتامین ‌دی به جذب کلسیم کمک می‌کند، مصرف آن همراه شیر موجب سلامت پوست، مو، دندان و استخوان‌ها می‌شود.
پروتئین موجود در شیر نیز فواید بسیاری دارد. زمانی که شیر را به قهوه اضافه می‌کنید، پروتئین آن با قهوه واکنش می‌دهد و عطر و طعم قهوه را بیشتر می‌کند.

خواص قهوه
قهوه، نوشیدنی صبحگاهی بسیاری از مردم جهان است. البته برخی از افراد، شب‌هایی که برای مطالعه یا کار نیاز به تمرکز دارند، به سراغ آن می‌روند. قهوه اگر به اندازه مصرف شود، یک نوشیدنی سالم است. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است و به پیشگیری از سرطان و سلامت پوست کمک می‌کند.
کافئین موجود در قهوه به‌سرعت جذب خون و از طریق سیستم عصبی موجب ترشح دوپامین در مغز می‌شود. با ترشح دوپامین احساس لذت و سرخوشی به شما دست می‌دهد. کافئین، هورمونی به‌نام آدنوزین را نیز کاهش می‌دهد و به همین دلیل، احساس خستگی و کمبود انرژی را از شما دور می‌کند.
کافئین قهوه سوخت‌وساز بدن را نیز افزایش می‌دهد و موجب چربی‌سوزی در افراد چاق می‌شود. قهوه، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را حدود ۷ درصد کاهش می‌دهد و بر اساس برخی تحقیقات، از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند.

فواید شیر قهوه
کسانی که شیر کمتر مصرف می‌کنند، با افزودن شیر به قهوه از فواید کلسیم آن بهره می‌برند. درصورتی‌که اسید معده شما زیاد است و موقع خوردن قهوه تلخ معده‌درد می‌شوید، اضافه کردن شیر به کاهش اسید معده کمک می‌کند.
اگر از علاقمندان به نوشیدن قهوه قبل از خواب هستید، برای جلوگیری از بی‌خوابی به فنجان خود شیر اضافه کنید. شیر در کاهش دمای قهوه نیز موثر است، بنابراین ممکن است احتمال آسیب به مری را کاهش دهد.

آیا شیر قهوه چاق‌ کننده است؟
شیر قهوه کافئین زیادی دارد و به‌همین دلیل به هنگام مصرف، کالری زیادی وارد بدن و باعث چاقی می‎شود. معمولا ما برای خوش‌طعم شدن شیر قهوه، از خامه، شکر یا عسل استفاده می‌کنیم که کالری این نوشیدنی را بیشتر می‎کند و چاق‌کننده است. در واقع کافئین موجود در شیر قهوه، به‌علت آن‌که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، اشتها را هم زیاد می‌کند.

آیا ترکیب قهوه با عسل خاصیت دارد؟
اگر زمانی‌که قهوه داغ است، آن را با عسل میکس نکنید، خوردن آن برای بدن بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری دارد. علاوه بر این، به میزان عسلی که به قهوه اضافه می‌کنید هم دقت کنید. اضافه کردن عسل زیاد به قهوه باعث افزایش کالری این نوشیدنی می‎شود. اگر اضافه وزن دارید و مراقب کالری مصرفی خود هستید، از اضافه کردن زیاد عسل به شیر قهوه خودداری کنید.

کلام آخر
شیر قهوه یک نوشیدنی محبوب است و فواید بسیاری دارد. اضافه کردن شیر و شکر کالری آن را نسبتا افزایش می‌دهد. کسانی که اضافه وزن دارند بهتر است در مصرف شیر قهوه زیاده‌روی نکنند. اگر شما عاشق این نوشیدنی هستید، در ترکیب آن از شیر کم چرب استفاده کنید. شکر را کم کنید یا آن را با عسل جایگزین کنید و از خواص شیرقهوه بهره ببرید.
مصرف به اندازه شیر قهوه برای افزایش تمرکز، رفع خستگی، حفظ سلامت پوست، مو، دندان و استخوان‌ها بسیار مفید و ضروری است.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2844
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا