همه چیز درباره شیر غنی شده

با این شیر کمبودهای مواد غذایی را جبران کنید

شیر غنی شده به شکل گسترده‌ای در سراسر جهان برای کمک کردن به انسان‌ها در رساندن مواد غذایی ضروری و مورد نیاز به بدن، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، مصرف شیرهای غنی شده با مواد غذایی مفید می‌تواند مزیت‌های مختلفی را در مقایسه با شیر غنی نشده معمولی برای سلامتی بدن افراد داشته باشد.

شیر غنی شده چگونه تهیه می‌شود؟
شیر غنی شده همان شیر گاو است که دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی است.

چگونگی و این که آیا شیر باید غنی بشود یا خیر، بستگی به این دارد که در کجا زندگی می‌کنید و چه مواد غذایی ممکن است در رژیم غذایی معمولی محل زندگی شما وجود داشته باشد.

از نظر مصرف، شیر غنی شده برای همان مواردی مصرف می‌شود که شیر معمولی مصرف می‌شود مانند نوشیدن یا استفاده در پخت و پز.

برای غنی کردن شیر، معمولاً به آن پالمیتات ویتامین A ویتامین D3 اضافه می‌شود. این‌ها فعال‌ترین و قابل جذب‌ترین نوع این ویتامین‌ها است. از آن جا که این ویتامین‌ها در برابر حرارت مقاوم هستند، این مواد غذایی بسیار مفید و مهم می‌توانند قبل از پاستوریزه کردن و فرایندهای دیگر که در آن‌ها به شیر حرارت داده می‌شود، به شیر اضافه شوند. این فرآیندها، عملیات حرارتی هستند که باکتری‌های مضر را از بین می‌برند و باعث بیشتر شدن زمان ماندگاری شیر می‌شوند.

مصرف شیر همچنین به دلیل داشتن کلسیم و فسفر که دو ماده معدنی اصلی تشکیل دهنده و سازنده استخوان‌ها در بدن هستند، باعث بیشتر شدن سلامت استخوان‌ها می‌شوند. علاوه بر این، ویتامین D موجود در شیر غنی شده باعث جذب بیشتر کلسیم در بدن می‌شود.

علاوه بر این، تقریباً ۳۰ ٪ از کالری‌های موجود در شیر از پروتئینی به دست می‌آید، که بدن شما از آن استفاده می‌کند برای ساختن ماهیچه‌های سالم و ایجاد ترکیباتی که به هدایت و تنظیم بعضی از عملکردهای اساسی در بدن کمک می‌کند.

فواید شیر غنی شده
در مقایسه با شیر غنی نشده، شیر غنی شده خاصیت‌ها و مزایای زیادی برای سلامتی بدن شما دارد.

شیر غنی شده کمبودهای مواد غذایی که در رژیم غذایی شما وجود دارد را جبران می‌کند.

فرایند غنی کردن شیر (اضافه کردن مواد غذایی که در شیر موجود نیست) و تقویت کردن شیر (بازگرداندن مواد غذایی به شیر که در هنگام انجام عملیات مختلف از بین می‌رود) اولین بار برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد به بیماری‌های مربوط به کمبود مواد غذایی مهم مانند راشیتیسم (ضعیف شدن استخوان‌ها به دلیل کمبود ویتامین D) بوجود آمده است.

علاوه بر این، غنی کردن شیر یک روش مفید برای اصلاح کمبودهای دیگر مواد غذایی است که ممکن است خیلی جدی نباشد اما هنوز هم می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

به عنوان مثال، اکثر مردم در سراسر جهان به مقدار کافی ویتامین D برای جلوگیری از مبتلا شدن راشیتیسم را دریافت می‌کنند، اما شاید مقدار کافی برای جلوگیری از مبتلا شدن به دیگر عوارض جانبی منفی کمبود ویتامین D، مانند کم شدن قدرت ایمنی بدن را دریافت نکنند. نتایج به دست آمده از یک مطالعه که در همین زمینه انجام شده نشان داد که کشورهایی که از شیر غنی شده به مقدار فراوان استفاده می‌کنند نسبت به کشورهایی که از شیرهای غنی شده کمتر استفاده می‌کنند، افراد بیشتری وجود دارند که مقدار دریافت ویتامین D در آن‌ها زیاد است و همچنین مقدار ویتامین D در خونشان تا حدود مناسبی بالا است.

سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد
شیر غنی شده می‌تواند به بهتر شدن سلامت استخوان‌ها هم تا حدود زیادی کمک کند. مصرف شیر و غذاهای لبنی، که معمولاً غنی شده هستند، می‌تواند تا حدود زیادی باعث بهتر شدن و بالا رفتن تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها یا در واقع بوجود آوردن استخوان‌های قوی‌تر و سالم‌تر در بدن شما شود.

شیر به طور طبیعی سرشار از کلسیم و فسفر است، و استخوان‌ها هم تا حدود زیادی از این دو ماده غذایی مفید ساخته شده است.

بنابراین، حتی شیر غنی نشده هم ممکن است با فراهم کردن این مواد اولیه مورد نیاز برای ایجاد و تقویت استخوان‌های شما تا حدود زیادی باعث بهتر شدن سلامت استخوان‌ها در بدن شما شود.

با این حال، به ویژه، شیر غنی شده با ویتامین D برای سلامتی استخوان بسیار عالی است، زیرا این ماده غذایی به بدن شما کمک می‌کند کلسیم بیشتری را جذب کنید.

مصرف مقدار مناسب کلسیم برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری پوکی استخوان ضروری است، بیماری که می‌تواند تا حدودی باعث ضعیف شدن استخوان‌های بدن شود. مصرف شیر غنی شده راهی کم هزینه است برای به دست آوردن کلسیم کافی و تقویت مقدار جذب کلسیم در بدن شما می‌شود که به راحتی در دسترس همه افراد هم هست.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2897
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا