فواید پنیر در حفظ سلامتی

این محصول لبنی قند خون را کنترل می‌کند

حفظ سطح انسولین بدن انسان در پیشگیری افراد به دیابت بسیار مفید است. پنیر با بوتیرات فراوانی که در خود دارد به بدن اجازه می‌دهد تا سطح انسولین را در سطح مطلوبی حفظ کند و این تعادل فرد را از بیماری دیابت نجات می‌دهد. سلنیوم کمک دهنده برای مبارزه با دیابت است که در این ماده غذایی به وفور یافت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، پنیر از محبوب‌ترین لبنیات مصرفی مردم خصوصاً در کشور ایران محسوب می‌شود. این ماده غذایی در قوی سازی استخوان‌ها، کاهش پوسیدگی دندان‌ها، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و جلوگیری از دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارزش غذایی پنیر
افرادی که به مزه شیر علاقه‌ای ندارند می‌توانند با مصرف پنیر در وعده صبحانه، کلسیم مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند. پنیرها بر حسب نوع و تهیه، ارزش غذایی مختلفی پیدا می‌کنند. فسفر، روی، آهن، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و کلسیم از ارزش‌های غذایی پنیر محسوب می‌شوند که منجر به کاهش فشار خون، انرژی لازم روزانه، سلامتی دندان و چشم‌ها در مصرف کننده می‌شود.

خواص پنیر
پنیر مانند هر ماده غذایی دارای خواص بسیاری است که روزانه به بدن ما می‌دهد اما انسان‌ها بدون توجه به خواص فراوان پنیر، به مصرف آن اقدام می‌کنند. درمان آب مروارید، تقویت بینایی، درمان اوتیسم، کاهش دردهای میگرنی، بهبود عملکرد متابولیسم مغز، کاهش استرس و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی از خواص مهم این ماده غذایی است.

پنیر، ماده‌ای ضد سرطانی
اسید لینولئیک و سلنیوم از موادی هستند که وجود آنها در مواد غذایی می‌توانند خاصیت ضد سرطانی ایجاد کنند. همچنین وجود ویتامین B علاوه بر آنکه بدن را از بیماری‌ها حفظ می‌کند می‌تواند به بدن در پیشگیری از سرطان کمک بسیاری کند.

تضمین سلامت قلب با مصرف پنیر
برای رهایی از گرفتگی عضلات بهتر است به مصرف پنیر به میزان لازم در وعده صبحانه اقدام کنید. علاوه بر آنکه پنیر می‌تواند با سدیم موجود به رفع گرفتگی عضلات کمک کند، سلامت قلب را نیز با کنترل فشار خون تضمین می‌کند.

پنیر یار همیشگی سلامت دندان و استخوان
کلسیم فراوان موجود در پنیر تا جایی است که منجر به قوی شدن ساختار دندان‌ها می‌شود. مصرف پنیرهایی همچون گودا از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین B و K موجود در پنیر نیز به این عمل می‌انجامد. افزایش سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان، آرتریت و شکستن ناخن‌ها از دیگر خواص کلسیم محسوب می‌شود.

پنیر، کاهش دهنده فشار خون
مصرف روزانه پنیر به دلیل پروتئین بسیاری که در آن وجود دارد در کاهش فشار خون لازم است. این ماده غذایی دارای ویتامین B کافی است که در کاهش کلسترول بالا و فشار خون مفید است. گیاه خواران می‌توانند با مصرف پنیر به جای گوشت، پروتئین لازم بدن خود را دریافت کنند. این پروتئین‌ها به همراه کربوهیدرات‌های موجود به سلامت بدن انسان منجر می‌شود و انرژی لازم را به فرد می‌بخشد.

سلامت پوست و مو با مصرف پنیر
پنیر دارای ویتامین B است که کمک زیادی به سلامت پوست انسان می‌ند. گنجاندن این ویتامین در برنامه غذایی باعث می‌شود که رشد موهای فرد به درستی انجام گیرد. همچنین مصرف پنیر باعث می‌شود که لکه‌ها و اختلالات پوستی مانند خارش و جوش در فرد درمان شود و در نهایت انسان پوست درخشانی را برای خود به وجود آورد.

پنیر صبحانه از فرد در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. روی موجود در این ماده غذایی باعث افزایش سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود و با مصرف آن می‌توان از آنفولانزا، تب و سرفه پیشگیری کرد. روی با تولید هورمون در بدن به سلامتی فرد منجر می‌شود.

پنیر رسیده مشهور به دانمارکی از جمله نوستالژی‌های دهه ۶۰ است که این بار به جای وارادت در شرکت صنایع شیر ایران تولید می‌شود و با بافت نرم و مالشی و در عین حال برش پذیر مهمان شماست. این پنیر به‌دلیل بسته‌بندی منحصر بفرد و راحت باحفظ تازگی وخوشمزگی تا آخرین روز مصرف با  پروتئین بیشترمناسب جهت افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند. پنیر دانمارکی پگاه را در بسته بندی جدید ببینید.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2649
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا