آشنایی با ۱۰ خاصیت کشک

با این ماده غذایی عملکرد مغزتان را متعادل کنید

کشک یک نوع فرآورده لبنی‌ست که اکثر کشورهای دنیا با این ماده غذایی ترش‌مزه آشنا هستند. طبق تحقیقات، خواص کشک خشک در ایجاد آرامش و تعادل عملکرد مغز موثر است. این ماده غذایی، میزان استرس را کاهش می‌دهد و به مبارزه با اضطراب کمک می‌کند. تمامی این خواص، آن را به یک داروی قابل اعتماد برای سلامت مغز تبدیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، خواص باورنکردنی کشک آن را به یک ماده غذایی استثنایی تبدیل کرده است. این خواص به‌طور بالقوه می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک و موهای شما را مرطوب و تقویت کند. علاوه‌بر این، کمک به استحکام استخوان‌ها، جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از سوء‌هاضمه از دیگر خواص کشک به‌شمار می‌رود.

بنابراین، با توجه به فواید این ماده غذایی، نباید از مصرف آن غافل شوید و بهتر است به‌صورت منظم، مقدار مشخصی از آن را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

خواص باورنکردنی کشک

  • جایگزین مناسب شیر
    عدم تحمل لاکتوز، برخی افراد را از دریافت فواید شیر محروم می‌کند. اما خاصیت کشک در هضم آسان پروتئین و سایر مواد مغذی موثر است؛ بنابراین مصرف آن، همان فواید موجود شیر را برای افراد فراهم می‌کند.
  • کمک به هضم غذا
    افرادی که از سوء‌هاضمه رنج می‌برند با مصرف منظم این ماده مغذی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. از جمله فواید کشک، تعادل اسید معده است که در درمان بیماری‌های معده تاثیر فراوانی خواهد داشت. خواص این محصول در مدیریت سطح pH، آن را به یک درمان مناسب برای سوء‌هاضمه تبدیل می‌کند.
  • تاثیر در کاهش وزن
    افرادی که سعی در کاهش وزن دارند باید این ماده مغذی را در رژیم غذایی‌ خود جدی بگیرند. با توجه به مقدار زیاد کلسیم موجود در کشک خشک، می‌توان از آن برای مبارزه با چاقی استفاده کرد. کلسیم، تولید کورتیزول (هورمون استرس) را محدود می‌کند، همین امر سبب جلوگیری از افزایش وزن می‌شود. بنابراین، برای جلوگیری از ترشح هورمون کورتیزول، فرد باید مرتبا مقدار مشخصی از این ماده مغذی را بخورد. مصرف حدود ۵۰۰ گرم در روز، برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن کافی‌ست.
  • تقویت و استحکام استخوان‌ها
    این محصول منبع عالی کلسیم و فسفر است و هر دو این عناصر، استخوا‌ن‌ها را تقویت می‌کنند. ازاین‌رو، خواص آن برای تامین نیاز بدن به کلسیم جهت تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، گزینه بسیار ایده‌آلی‌ست. مصرف منظم این ماده مغذی باعث می‌شود استخوان‌ها قوی‌تر شوند و این امر از مشکلاتی مانند آرتروز و پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد.
  • سلامت قلب
    کشک خشک به پیش‌گیری و کاهش مشکلات قلبی کمک می‌کند. اضافه‌کردن روزانه این ماده به رژیم غذایی در کاهش سطح کلسترول موثر است و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد. کم‌بودن سطح کلسترول بد در بدن به پاک‌نگه‌داشتن شریان‌ها کمک و بهبود جریان خون را امکان‌پذیر می‌کند. ازاین‌رو، با توجه به این خواص، مصرف آن خطرات بیماری‌های مرتبط با قلب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • تقویت سیستم ایمنی
    مواد غذایی متعددی وجود دارند که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند. از جمله این مواد غذایی کشک است. یکی از فواید این ماده مغذی این است که از میکروارگانیسم‌های زنده برخوردار است. میکروارگانیسم‌ها برای سلامت بدن انسان لازم و ضروری هستند و در نتیجه با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، تاثیر عوامل بیماری‌زا بر سلامت بدن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • پوست سالم و درخشان
    از جمله محبوب‌ترین دلایل مصرف این ماده مغذی، در مراقبت از زیبایی و درخشندگی پوست نهفته است. مواد معدنی موجود در آن این امکان را برای پوست فراهم می‌کند که شفافیت و سلامت خود را حفظ کند. مواد مغذی موجود در این ماده مغذی مانند ویتامین E، روی و سایر مواد مغذی موجود در آن برای پوست مفید هستند. به همین دلیل این محصول به‌عنوان یک روش درمانی خانگی برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود و جایگزین مناسبی برای محصولات آرایشی و شیمیایی به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر این، قرار دادن کشک روی پوست صورت باعث صاف‌شدن پوست و درخشندگی و نرمی آن می‌شود.
  • بهبود سلامت مو و تقویت بافت آن
    افرادی که دچار خشکی مو، شوره سر، موخوره و سایر مشکلات مربوط به سلامت مو هستند، می‌توانند از خواص کشک برای درمان خود استفاده کنند. اسیدلاکتیک موجود در خواص کشک خشک، مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز پوست سر را فراهم می‌کند که در نهایت، به کاهش شوره سر منجر خواهد شد. این ماده غذایی به‌افزایش نرمی پوست سر و موها کمک می‌کند و همچنین قراردادن مخلوط این ماده عالی و حنا روی پوست سر می‌تواند نتایج مثبتی را در بهبود و تقویت تارهای مو ارائه دهد.
  • جلوگیری از بروز عفونت‌ها
    انواع بیماری‌های دهانی به‌وسیله باکتری‌ها ایجاد می‌شوند. با این حال، باکتری‌های مفید موجود در فرمولاسیون این ماده عالی، اجازه نمی‌دهند که باکتری‌های بیماری‌زا در دهان تجمع پیدا کنند و این چنین از بروز هرگونه بیماری عفونی جلوگیری خواهد شد.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2880
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا