آشنایی با «پنیر پنج ستاره» محصول جدید پگاه

10 فایده پنیر برای سلامتی بدن و درمان بیماری‌ها

پنیر مانند هر ماده غذایی دارای خواص بسیاری است که روزانه به بدن ما می‌دهد. درمان آب مروارید، تقویت بینایی، درمان اوتیسم، کاهش دردهای میگرنی، بهبود عملکرد متابولیسم مغز، کاهش استرس و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی از خواص مهم این ماده غذایی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، فسفر، روی، آهن، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و کلسیم از ارزش‌های غذایی پنیر محسوب می‌شوند که منجر به کاهش فشارخون، انرژی لازم روزانه، سلامتی دندان و چشم‌ها در مصرف کننده می‌شود.

فواید پنیر

۱. داشتن استخوان قوی با مصرف پنیر
در واقع پنیر شامل ویتامین B و مجموعه ویتامین‌های B است که در ساخت استخوان قوی بسیار خوب است. در واقع، برای کودکان در دوران کودکی بسیار موثر است و همچنین برای افراد مسن، تا استخوان‌ها را قوی داشته باشند. هم چنین، محصولات لبنی مانند پنیر شامل کلسیم و پروتئین به‌عنوان بهترین منابع غذایی برای سلامت استخوان است.

۲. پنیر برای بهبود سلامت قلب
به نظر می‌رسد که ترکیب کاملی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم برای سلامتی قلب مفید هستند. همچنین، کازئین پروتئین اصلی برای کاهش خطر فشارخون، حفظ گردش خون و همچنین جلوگیری از بیماری‌های قلبی است. به طور خلاصه، اضافه کردن پنیر در منوی شما از بیماری‌های قلبی مانند عروق کرونر، اختلالات ریتم قلب و بیماری‌های قلبی عروقی محافظت می‌کند.

۳. پنیر برای جلوگیری از سلول‌های سرطانی
در واقع پنیر شامل اسید لینولییک و شینگولیپید است که به‌عنوان نقش‌های کلیدی برای جلوگیری از سلول‌های سرطانی عمل می‌کنند.
یک محقق گفت که پنیر دارای ویژگی‌های بوتیرات برای مبارزه با سرطان با تغذیه سلول‌های خوب در کولون است. در عین حال، ویتامین B نیز از بدن از سلول ها محافظت می‌کند.

۴. پنیر برای جلوگیری از دیابت
این یک اطلاعات تکان دهنده است، پنیر نیز به‌عنوان پیش گیری از دیابت مفید است. به همین ترتیب، پنیرهای بوتیرات – متراکم دارای ۵۰ درصد سطح انسولین پایین‌تری بودند. ممکن است از دیابت نوع ۲ برای حفظ سطح انسولین در حالت عادی و موثر استفاده شود.

۵. پنیر مفید برای پوکی استخوان
پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها قدرت خود را از دست می‌دهند، حفره دارند و یا حتی شکسته می‌شوند. این وضعیت معمولاً در افراد مسن اعم از مرد یا زن، اتفاق می‌افتد. بنابراین پنیر برای ترمیم پوکی استخوان مفید است چون حاوی کلسیم و پروتئین بالایی است.

۶. پنیر برای ساخت ماهیچه
به همین ترتیب، ساخت ماهیچه آسان نیست. اول، شما باید هر روز صبح ورزش کنید. دوم، شما به غذای سالم نیاز دارید تا به رشد بافت ماهیچه کمک کنید. در واقع، به نظر می‌رسد که پنیر منبع غذایی مناسبی برای تولید ماهیچه‌ای است، چون حاوی پروتئین بالایی است. پروتئین از آمینو اسید ساخته شده است و این در واقع منبع تولید ماهیچه است.

۷. پنیر برای سلامت دندان
داشتن دندان‌های محکم، تمیز و سفید نیاز همه افراد است، در عین حال برخی غذاهای شیرین می‌توانند به آرامی دندان‌های ما را بشکنند. اما پنیر غذایی است که به خاطر کلسیم و فسفرش، برای دندان‌های شما خوب است. در نتیجه کلسیم و فسفر مواد معدنی هستند که می‌توانند باکتری و اسید لاکتیک را در دهان بکشند. هم چنین می‌تواند به حفاظت از مینا دندان کمک کند.

۸. پنیر برای درمان فشار خون بالا
فشار خون بالا ناشی از میزان بالای کلسترول و سدیم است و برای سلامتی بدن بد است. اگرچه پنیر شامل سدیم است، اما سدیم کمی دارد. بنابراین شما هنوز هم می‌توانید آن را بدون نگرانی بخورید، چون سدیم کم برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی مفید است. در عین حال، محتوای ویتامین B آن به بدن کمک می‌کند تا فشار خون را کاهش دهد.

۹. پنیر برای کاهش استرس
پنیر استراحت و آرامشی که نیاز دارید تا احساس استرس را کاهش دهید را به شما اهدا می‌کند. هم چنین پنیر شامل اسید ضروری یا آمینو اسیدها و تریتوفان برای تولید سروتونین بیشتر است. در نتیجه، این محتویات می‌تواند سطح اضطراب و حالت تنش را تنظیم کند. باور کنید یا خیر، پنیر می‌تواند استرس شما را کاهش دهد.

۱۰. پنیر موثر در درمان میگرن
پنیر راهی ساده برای درمان میگرن است. اگر در زمان بدون قید و شرط میگرن را تجربه می‌کنید، می‌توانید به راحتی یک تکه پنیر بخورید چون پنیر حاوی ریبوفلاوین است. همان طور که گفته شد، ریبوفلاوین می‌تواند برای درمان موثر میگرن مفید باشد. علاوه بر این پنیر شامل کلسیم است که می تواند درد ناشی از سردرد میگرن را کاهش دهد.

«پنیر پنج ستاره» محصول جدید صنایع شیر ایران با  عطر و طعم جدید و منحصر بفرد بدون مشابه در بازار دارای بافت برش پذیر وچربی و کالری کمتر نسبت به پنیرهای خامه‌ای است. این پنیر محبوب سلیقه نسل جوان و یادآور طعم‌های سنتی برای بزرگ‌ترها است.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/b/2902

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا