با خوردن این غذا لذت آرامش را تجربه کنید

طرز تهیه لازانیای سبزیجات

یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی که شنیدن نام آن، همه را گرسنه خواهد کرد، لازانیا است. این غذای خوشمزه در سراسر جهان با مواد مختلف درست می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، ویتامین‌های گروه B اهمیت بالایی در بهبود استرس‌های مزمن، رفع بی‌حالی و خستگی زودرس، درمان کم‌خونی و حفظ انرژی بدن دارند و پنیر پیتزا فرآورده لبنی است که انواع ویتامین‌های B6 ،B12 ،،K را دارد.
علاوه بر این، پنیر پیتزا، دارای ترکیبات منیزیم، مس و روی برای رفع نیازهای بدن است.

لازانیای سبزیجات، یکی از آن غذاهای خوشمزه است که علاوه بر پنیر پیتزا، به دلیل حضور شیر و کره که از جمله فرآورده‌های لبنی با ارزش غذایی بالایی هستند و همین‌طور سبزیجات، حاوی مقادیر بالایی مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان نیز هست.
پیشنهاد می‌کنیم، حتما یک بار آن را امتحان کنید.

مواد اولیه:


بادمجان: ۲ عدد سرخ شده
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه قرمز: ۲ عدد
سس گوجه‌فرنگی: ۲۵۰ گرم
لازانیا: یک بسته
پنیر پیتزای رنده شده: ۵۰+۲۵۰ گرم
بادام زمینی: ۱۵۰ گرم
گشنیز خرد شده: نصف فنجان
آرد: ۵۰ گرم
شیر: نیم لیتر
کره: ۵۰ گرم

طرز تهیه


۱ بادمجان‌های سرخ شده را در آبکش قرار می‌دهیم تا روغن آن‌ها برود. لازانیا را در آب جوش همراه نمک و کمی زردچوبه پخته و در آبکش می‌گذاریم. 

۲ فلفل دلمه‌ای را به صورت خلال درآورده کنار می‌گذاریم. کف ظرف پیرکس را چرب می‌کنیم و روی آن یک لایه لازانیای پخته می‌چینیم.

۳ بادمجان‌ها را روی لازانیا چیده و روی آن را بادام زمینی پودر شده و گشنیز خرد شده به همراه روغن زیتون می‌ریزیم و یک لایه نازک پنیر پیتزا رنده شده و فلفل دلمه خلال شده می‌چینیم.

۴ یک لایه دیگر ورق لازانیا چیده و به همین ترتیب ادامه می‌دهیم تا ظرف پیرکس پر شود و بعد کره را آب کرده و با آرد ۵ دقیقه تفت می‌دهیم و شیر را به آن اضافه کرده، روی حرارت ملایم هم می‌زنیم تا غلیظ شود.

۵  ۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده را داخل سس آماده شده می‌ریزیم. سس را روی آن می‌ریزیم و در نهایت پس از پوشاندن آن با پنیر، در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه قرار می‌دهیم. 

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1829
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا