طرز تهیه کرپ مرغ و سبزیجات

طول عمرتان را با نوشیدن شیر افزایش دهید

با تمام ویژگی‌ها و ارزش غذایی موجود در شیر، ممکن است مصرف مستمر و معمولی آن برای بعضی از ذائقه‌ها خوشایند نباشد، اما راه‌های بسیاری برای تنوع بخشی مصرف آن فراهم آمده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، شیر و فرآورده‌های آن در میان چهار گروه اصلی سبد غذایی، مهم ترین و اصلی‌ترین تامین کننده‌ی مواد مورد نیاز بدن و حاوی بسیاری از ریز مغذی‌ها و املاح است که مصرف مستمر آن برای جلوگیری از کارافتادگی زودهنگام، افزایش طول عمر، رشد، استحکام استخوان و دندان، افزایش هوش و توان‌کاری و … همواره از سوی آن متخصصان تغذیه توصیه و تاکید می شود.
با طرز تهیه کرپ مرغ و سبزیجات، غذایی شیری با ما همراه شوید.

مواد اولیه:


شیر: نیم لیتر
کره: ۵۰ گرم
اسفناج پخته: ۳۵۰ گرم
سینه‌مرغ پخته: ۲ عدد
تره‌فرنگی: یک شاخه
تخم‌مرغ: ۵ عدد
روغن زیتون: نصف فنجان
پیاز:یک عدد
نعنا و ریحان خرد شده: یک فنجان
سیر له شده:۲ حبه
نمک و فلفل: به مقدار لازم

   

طرز تهیه


۱ شیر، تخم‌مرغ و کره ذوب شده را با هم مخلوط کرده و با همزن می‌زنیم.

۲ تره‌فرنگی و پیاز را با هم تفت داده و اسفناج‌پخته، سیر و سینه‌مرغ پخته ریش ریش شده را به آن می‌افزاییم و چند دقیقه تفت می‌دهیم.

۳ کف ظرف ماهی‌تابه را با قلم‌مو یا برس چرب کرده و روی حرارت ملایم داغ می‌کنیم. ۳/۲ ملاقه از مایه شیر، آرد و تخم‌مرغ را داخل ماهی‌تابه ریخته و آن را می‌چرخانیم تا تمام کف آن را بگیرد و بعد روی حرارت می‌گذاریم.

۴ کمی صبر می‌کنیم تا لبه آن کمی بلند شود. سپس خمیر را برگرداند تا طرف دیگرش هم طلایی شود. خمیر را برداشته، داخل آن را مایه مرغ و سبزیجات می‌ریزیم و لوله می‌کنیم و همراه با سس ماست چکیده، سیر، نعنا و ریحان خرد شده سرو می‌کنیم. 

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1668
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا