آبگوشت کشک اردبیل

همان طور که می دانید، آبگوشت به عنوان یک غذای سنتی ایرانی محسوب می شود که البته امروزه در بسیاری از کشور های دیگر دنیا نیز تهیه می شود. بیشتر مردم تصور می کنند که این غذا یک شیوه تهیه دارد اما در واقع انواع آبگوشت وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود هستند و در نتیجه مزه ای منحصر به فرد دارند. از جمله خوشمزه ترین آنها می توان به آبگوشت کشک اشاره کرد که از جمله غذاهای سنتی اردبیل است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

مواد اولیه:


  • گوشت گوسفند: ۵۰۰ گرم
  • نخود: نصف لیوان
  • پیاز: ۲ عدد بزرگ
  • کشک ساییده شده: ۲۵۰ گرم
  • آب: ۱/۵ لیتر
  • سیب زمینی: ۳ عدد متوسط
  • نمک، فلفل، زردچوبه و نعناع داغ: به میزان لازم
  • گل زرد: برای تزئین

طرز تهیه


۱اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که گوشت، نخود، پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل را درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس آنها را همراه با آب بپزید.


۲بعد از این که ترکیبات بالا به خوبی پختند، سیب زمینی ها را شسته و سپس به قابلمه اضافه کنید.


۳یک تابه جدا تهیه کرده و در آن روغن بریزید تا داغ شود. حالا نعنا را درون آن بریزید و به خوبی تفت دهید.


۴در این مرحله باید کشک را آب کنید و سپس به تابه اضافه کنید.


۵دقت داشته باشید که بعد از مشاهده اولین قل، آن را از روی حرارت برداشته و به گوشت اضافه کنید.


۶حالا زیر قابلمه را کم کنید و حرارت را ملایم قرار دهید. به مدت یک ساعت صبر کنید تا ترکیبات درون قابلمه به خوبی پخته شوند.


۷بعد از این که احساس کردید مواد موجود در قابلمه به خوبی آماده شده اند، وقت آن است که به استفاده از نعناع داغ و گل زرد، اقدام به تزیین سطح آبگوشت کنید.


نکات تکمیلی در مورد آبگوشت کشک اردبیل


آبگوشت کشک یک غذای سنگین است و به همین دلیل شما باید آن را به عنوان یک غذای اصلی در وعده های شام و نهار مصرف کنید. همچنین این آبگوشت می تواند یک انتخاب عالی برای افطاری نیز باشد. مصرف دوغ و یا چاشنی های سنتی مانند ترشی غوره را نیز به هیچ عنوان نباید فراموش کنید.

این غذا به دلیل وجود کشک، بسیار خوشمزه است. علاوه بر این، کشک دارای فواید مختلفی است که از جمله برخی از مهم ترین آنها می توان به تقویت سلامت دندان ها، جلوگیری از پوکی استخوان، بهبود دستگاه گوارشی و کاهش التهاب اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که این آبگوشت بسیار ساده تهیه می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات، در خانه آماده کند.

منبع: سایت آشپزی ها

pegah.ir/r/1188
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا