طرز تهیه چیزکیک

با یک دسر خوشمزه و مقوی آشنا شوید

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، چیز‌کیک یکی از خوشمزه‌ترین دسر‌ها است که طعم و مزه‌ای بسیار مطبوع و عالی دارد و می‌توانید آن را به سادگی در خانه تهیه کنید. این چیز کیک نیازی به فر نداشته و خیلی ساده و راحت حاضر می‌شود. علاوه بر این خوشمزه و مقوی هم هست.

مواد اولیه:


بیسکوئیت: ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
کره: ۸۰ گرم
پودر ژلاتین: ۱۰ گرم
آب: یک سوم پیمانه
پودر شکر: ۵ قاشق غذاخوری
وانیل: یک هشتم قاشق چایخوری
پودر ژله با طعم دلخواه: یک بسته

طرز تهیه


۱ابتدا بیسکوئیت را کاملا پودر می کنیم. نوع بیسکوئیت هم به سلیقه شما بستگی دارد. اما معمولا از بیسکوئیت‌های سبوس دار (ساقه طلایی) استفاده می شود .سپس داخل یه کاسه بیسکوئیت پودر شده و کره (آب شده) را کاملا با هم مخلوط می کنیم.

۲ بعد قالب کمربندی را به قطر دلخواه باز کرده و داخل ظرف سرو می گذاریم، و بعد، مخلوط کره و بیسکوئیت را داخل آن ریخته و سطحش را کاملا صاف می کنیم و فشار می‌دهیم که منسجم شود. تا مایه بیسکوئیت را حاضر می کنیم قالب را داخل یخچال می گذاریم تا کره خودش را بگیرد و بیسکوئیت منسجم‌تر شود.

۳ حالا داخل یه کاسه خامه، پنیر، پودر قند و وانیل را با یک همزن دستی یا برقی خوب مخلوط می کنیم تا یکنواخت شود.

۴سپس ژلاتین و آب را داخل یک قابلمه روی حرارت هم می زنیم تا ژلاتین داخل آب کاملا حل شود. حالا ژلاتین را به مخلوط خامه و پنیر اضافه می کنیم.مواد را سریع و خوب هم می زنیم تا یک مایه یکنواخت بدست بیاید.

۵ پس از آن، مایه را کاملا روی سطح بیسکوئیت پخش کرده و سطحش را کاملا صاف می کنیم. ظرف را برای مدت ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مایه خامه‌ای خودش را بگیرد.

۶ بعد از طی این مدت، قالب را از یخچال بیرون می آوریم و رویش را با حدود یک لیوان مایع ژله‌ای که طبق دستورالعمل روی بسته ژله آماده کردیم می پوشانیم. باید دقت کنیم تا مایه ژله کمی خنک شود و بعد روی مخلوط خامه بریزیم.

۷ برای ۲ تا ۳ ساعت دیگر قالب را داخل یخچال می‌گذاریم تا ژله خودش را بگیرد. بعد می توانیم کیک را از قالب جدا کرده و سرو کنیم .


روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1457
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا