طرز تهیه املت اسفناج و پنیر

تهیه غذایی لذیذ با پنیر

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، پنیر، حاوی مقدار مناسبی پروتئین، ویتامین A، ریبوفلاوین، کلسیم، فسفر، روی و ویتامین B۱۲ است. فواید متنوع پنیر فقط برای سلامتی شما نیستند بلکه پنیر برای پوست و مو هم مفید است. از این رو علاوه بر خوشمزگی بسیار زیاد پنیر، از فواید آن نیز نمی‌توان صرف نظر کرد. به همین دلیل دستور تهیه غذا با پنیر پیتزا که خیلی لذیذ و هیجان انگیز است را برایتان آماده کرده ایم.

مواد اولیه:


سیب زمینی کوچک (کاملا تمیز شده) با پوست:یک عدد
بیکن:یک برش
روغن زیتون:یک قاشق غذاخوری
اسفناج تازه:سه فنجان
تخم مرغ بزرگ:دو عدد
پنیر پیتزا (رنده شده):دوسوم فنجان
نمک و فلفل سیاه:به مقدار لازم

طرز تهیه


۱با استفاده از چنگال، داخل سیب‌زمینی سوراخ‌های زیادی ایجاد کنید؛ آن را به مدت ۴ دقیقه داخل مایکروویو (با قدرت بالا) قرار دهید. سپس اجازه دهید سیب زمینی به مدت ۵ دقیقه خنک شود؛ و در نهایت، آن را به مکعب‌های ۲ سانتی‌متری خرد کنید.

۲در این میان، بیکن را داخل یک ماهیتابه‌ی چدنی، بر روی شعله‌ی زیاد حرارت دهید تا ترد شود. بیکن را از ماهیتابه در بیاورید، ولی اجازه دهید مایعاتی که از حرارت دادن آن داخل ماهیتابه ایجاد شده‌اند، باقی بمانند. پس از آن روغن و سیب‌زمینی‌های خرد شده را اضافه کنید؛ آن‌ها را مرتبا به هم بزنید تا سیب زمینی‌ها قهوه‌ای شوند – حدود ۵ دقیقه. اکنون اسفناج را نیز اضافه کنید؛ سپس، مواد را بار دیگر به هم بزنید تا اسفناج‌ها نرم شوند – حدود ۱ دقیقه. در نهایت، نمک را نیز اضافه کنید.

۳بین مواد داخل ماهیتابه، دو حفره ایجاد کنید و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن‌ها بشکنید. شعله را کم کنید، تا تخم‌مرغ‌ها تا حدودی بپزند – حدود ۲ الی ۳ دقیقه. اکنون، پنیر را روی مواد بریزید؛ درب ظرف را بگذارید تا پنیر آب شود و سفیده‌ی تخم‌مرغ کاملا سفت شود – ۱ الی ۲ دقیقه.


۴بیکن را خرد کنید و روی مواد بریزید. در آخر، غذا را با مقدار مناسبی از فلفل تزئین کنید.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1363
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا