سالادی سرشار از پروتئین، ویتامین و اسید فولیک

طرز تهیه سالاد سیب و پنیر

در بین دیگر اعضای خانواده‌ی لبنیات، پنیر دارای بیش‌ترین میزان پروتئین است. پروتئین موجود در پنیر از کیفیت خوبی برخوردار بوده و تقریبا دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، پنیر یکی از محبوب‌ترین انوع لبنیات است که در چندین نوع مختلف تهیه و مصرف می‌شود و به همین دلیل جدول ارزش غذایی پنیر از نوعی به نوع دیگر متفاوت است. کازئین پروتئین اصلی پنیر است، با این حال پروتئین‌های محلول در آب شیر (مانند لاکتالبومین و لاکتاگلوبولین) نیز بسته به میزان آب پنیری که در داخل آن باقی می‌ماند، در پنیر وجود دارد. پروتئین موجود در پنیر، آماده‌ی هضم است.

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز یک سالاد آشنا کنیم. سالاد با میوه و سبزیجات، سرشار از مواد غذایی عالی از جمله ویتامین و اسید فولیک است.

گرچه سالادها چندان پرکالری نیستند، اما تاثیر قابل توجهی در احساس سیری دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سالاد با غذا، مقدار کالری غذا را کاهش می‌دهد.

احتمالا شما هم می دانید که در ایران پنیر فتا تقریبا بیشتری طرفدار را به خود اختصاص داده است. در تهیه این سالاد، علاوه بر میوه و سبزیجات، از پنیر نیز استفاده شده است. با طرز تهیه سالاد سیب و پنیر با ما همراه باشید.

مواد اولیه:


ساقه کرفس: ۵ ساقه
سیب درختی ترش: ۳ عدد
لیمو ترش: ۱ عدد
پنیر سفید: ۱۵۰ گرم
مغز گردو: ۲۵۰ گرم
سس گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی: ۳ عدد
نمک و فلفل: به میزان کافی

طرز تهیه


۱ پنیر و ساقه کرفس را رشته رشته می‌بریم و بعد مغز گردو را درشت خرد می‌کنیم.

۲گوجه‌فرنگی را به چهار قسمت برش می‌دهیم. سیب را پوست کنده به صورت خلال می‌بریم.

۳ کرفس، سیب مغز گردو را در ظرفی با هم مخلوط کرده و به آن آب لیموترش را اضافه می‌کنیم.

۴ در ظرف دیگری از مخلوط کردن سس مایونز و سس گوجه‌فرنگی و نمک و فلفل یک سس تهیه کرده و روی سالاد می‌ریزیم و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

۵ هنگام سرو، سالاد را با گوجه‌فرنگی و مغز گردو تزئین می‌کنیم.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1787
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا