با کره ایمنی بدنتان را بالا ببرید

روش پخت ذرت کره‌ای خوشمزه

کره حاوی مقدار زیادی کاروتن است. کاروتن در سلامت انسان به دو حالت نقش آفرین است. داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تبدیلش به ویتامین آ، دو خاصیت این ماده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کره به مواد مقابله کننده با بیماری‌ها تبدیل می شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها و ضد عفونت‌ها می توانند سیستم ایمنی شما را تقویت کنند. از آنجا که ویتامین آ محلول در چربی است می تواند برای آن قسمت‌های بدن که دیواره چربی دارند مانند پوست، چشم‌ها، دهان حلق و همچنین دستگاه گوارش مفید باشد. این ویتامین می تواند رشد و ترمیم سلولی را گسترش دهد و از آنها در مقابل آسیب پذیری ناشی از مواد عفونت‌‌زا محافظت کند.

فصل تابستان، یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید و مصرف ذرت‌های تازه است. ممکن است هر کدام از ما روش‌های مختلفی برای پخت یا کبابی کردن ذرت بلد باشیم، اما می خواهیم روش پخت ذرت را کمی متفاوت‌تر از شیوه‌های قدیمی به شما آموزش می‌دهیم. این بار پختن ذرت در آب را با کره، عسل و شیر امتحان می‌کنید، هیجان انگیز نیست؟ پس ما با همراه باشید تا یکی از خوشمزه‌ترین ذرت‌ها را آماده کنید.

مواد اولیه:


ذرت: شش عدد
آب: چهار فنجان
شیر: یک فنجان
کره: هشت قاشق غذا خوری
عسل: یک دوم فنجان
پودر فلفل قرمز: یک قاشق چای‌خوری
نمک: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه


۱ این بار می‌خواهیم روش ساده و متفاوتی برای تهیه ذرت آب‌پز را با شما درمیان بگذاریم. آب را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی شعله قرار دهید تا به‌جوش آید. سپس نمک، فلفل، شیر، کره و عسل را به آب در حال جوش اضافه کنید و هم بزنید.

۲ زمانی‌که مواد با هم ترکیب شدند، تکه‌های ذرت را به آرامی داخل قابلمه بریزید، شعله گاز را روی متوسط بگذارید و هشت تا ۱۰ دقیقه برای پختن ذرت‌ها صبر کنید. البته زمان پخت بسته به جنس خود ذرت می‌تواند متفاوت باشد.

۳ به کمک یک چنگال بزرگ، ذرت‌ها را از قابلمه خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. می‌توانید روی آن گلپر بپاشید یا اینکه با کمی سرکه سیب یا آبلیمو ذرت خوشمزه و نرمی که آماده کرده‌اید را طعم‌دار کنید.


نکات تکمیلی ذرت کره‌ای


ذرت را بلافاصله بعد از پخت، سرو کنید. چرا که سرد و کهنه شدن آن، طعم تردش را از بین می‌برد.
این تکه‌های خوش طعم ذرت را می‌توانید در کنار انواع استیک، کباب و… استفاده کنید.
برای این روش پختن ذرت، حتما از ذرت تازه تا طبخ راحت‌تری داشته باشد.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1518
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا