با پنیر کم‌خونی را درمان کنید

طرز تهیه سوپ پنیر به روش کانادایی

پنیر به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات ثانویه شیر، است. پروتئین موجود در پنیر فراوان و از کیفیت بالایی برخوردار است، طوری که کم خونی بدن را جبران می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، سوپ به‌عنوان پیش‌غذا و کاهش‌دهنده اشتها توصیه می‌شود. البته سوپ باید کاملا رقیق و آبکی باشد. چنین سوپی می‌تواند ضمن این‌که حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند کالری کمی وارد بدن کرده و جلوی اشتها را برای مصرف غذای اصلی بگیرد.

در این مطالب با طرز تهیه سوپ پنیر به روش کانادایی آشنا می‌شوید. در این سوپ علاوه بر شیر از پنیر نیز استفاده شده و به همین دلیل این سوپ دارای ارزش غذایی بالایی است.


پنیر دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن است. افرادی که دچار بی‌خوابی هستند می‌توانند به وفور از آن استفاده کنند
. پنیر ضدعفونی کننده روده است و در ترمیم زخم‌ها تاثیر دارد. استفاده از پنیر، درمان کننده «امراض صفراوی» است.

با ما همراه باشید.

مواد اولیه:


شیر: ۳ پیمانه
آرد:  ¾ پیمانه
پنیر چدار: ½۱ پیمانه
نان تست: ۳ تکه
عصاره مرغ: ۱ لیتر
کرفس: ۱ ساقه
پیاز: ۱ عدد
هویج: ۱ عدد
کره: ۱ قاشق چای‌خوری
پاپریکا و فلفل سیاه: به مقدار لازم

                         

      

طرز تهیه


۱ ابتدا نان جوها را در سایزهای ۱.۵ سانتی‌متری برش بدهید و سپس پوست هویج و پیاز را گرفته و در اشکال مکعبی خرد کرده و همچنین ساقه کرفس را خرد کنید.

۲ حالا دمای فر را در درجه ۳۷۵ سانتی گراد قراردهید و بعد قطعات نان را تا جایی که کامل تست شوند داخل فر بگذارید.

۳ همزمان با تست شدن نان‌ها حدودا ۱۵ دقیقه کرفس، پیاز و هویج را با استفاده از غذاساز مخلوط کرده و بعد کره را در یک ظرف مناسب آب کنید و سپس مخلوط سبزیجات را به آن بیافزایید.

۴ به مدت ۵ دقیقه، همه مواد را با هم دیگر سرخ کنید.

۵ در این مرحله آرد را کم کم به آب مرغ افزوده و هم بزنید تا گلوله گلوله نشود و بعد به ماهیتابه‌ای که سبزیجات در آن قرار دارد اضافه کنید و مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید.

۶ پس از مدت زمان تعیین شده پاپریکا، شیر و فلفل سیاه را افزوده و مجدد ۱۰ دقیقه دیگر این مخلوط را در حرارت ملایم قرار دهید تا بپزید.

۷ در نهایت سوپتان را از روی حرارت برداشته و پنیر را به آن افزوده و آن را هم بزنید تا با هم زدن پنیر کاملا داخل سوپ ذوب شود. می‌توانید سوپ را در کاسه ای سرو کرده و روی آن نان‌های جو تست شده قرار دهید.


روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

#پگاه
#
شرکت_صنایع_شیر_ایران

pegah.ir/r/1877
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا